Ga naar inhoud

[Vista] Windows fotogalerie toont geen filmpjes meer (*.mov)


Timmeah

Aanbevolen berichten

Sinds kort laat mijn Windows Fotogalerie (onder Vista Home Premium) mijn video's niet meer zien van mijn camera.

Voorheen drukte ik altijd mijn geheugenkaart in de computer, en werden de foto's en filmpjes (*.mov) van een PowerShot SX200 IS fotocamera altijd automatisch geimporteerd naar de user\afbeeldingen-map. Deze werden daar altijd zichtbaar in de Windows Fotogalerie. Maar sinds kort dus niet meer. Het importeren werkt nog wel, maar ze worden niet meer getoond in de Windows Fotogalerie. Verder laat hij nog wel filmpjes van andere bestandsformaten (*.avi) zien.

Ik heb al geprobeerd de Kazaa Lite codec pack en Quicktime te (de)installeren. Ik heb ook Quicktime pro geinstalleerd om te kijken of dit misschien wat uitmaakte. Dit hielp ook niet. Systeemherstelpunten naar het punt dat hij wel werkte zijn er niet. Googlen heeft geen resultaat opgeleverd.

Iemand misschien een oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat er niks bij de instellingen ofzo ivm clipjes?

Windows fotogallerij opnieuw installeren?

Windows fotogallerij kent niet zoveel instellingen voor zover ik weet (alleen onder bestand - opties). De instellingen die er waren heb ik in ieder geval nagelopen en er lijken geen opties te zijn om video's wel of niet zichtbaar te laten zijn.

Verder weet ik niet hoe je Windows fotogalerie kan deinstalleren/herinstalleren. Ik zie hem niet staan onder Configuratiescherm - Windows onderdelen in of uitschakelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook geen echt windows onderdeel. Staat het niet in de lijst van de gewone software? Als je het via deze lijst kan verwijderen, mag je nadien het register opruimen met CCleaner.

CCleaner downloaden, installeren (in het nederlands), openen en in de linkerkolom klikken op register. Dan klikken op "scannen naar problemen"; na het scannen klikken op "herstel geselecteerde problemen"; bij de vraag of een backup van het register moet gemaakt worden klik je op "ja" en je geeft aan waar de backup moet opgeslagen worden; klik dan op "herstel alle geselecteerde fouten" en bevestig met "ok"; klik dan op "sluit". Herhaal dit scannen en herstellen tot er geen fouten meer gevonden worden bij het scannen. en sluit dan CCleaner af.

Fotogalleie downloaden om opnieuw te installeren kan je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.