Ga naar inhoud

virtual pc


chevy

Aanbevolen berichten

hallo ik heb een probleem met virtual pc,ik heb een nieuwe pc 64 bitt en een oud dos programma dat draait niet op de 64 bitt nu dacht ik dan laat ik het werken op de virtual pc met xp nou alles gaat goed alleen xp ziet geen usb stick waar het programma wat ik nodig heb op staat,heeft iemand ervaring of een oplossing?hoe ik de usb moet openen,o ja er staat ook een optie over shared folders nou ook dat lukt me niet.

graag antwoord op deze vragen en alvast bedankt.

niek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk is USB met opstart dos 16 bits gemaakt meer bepaald Windows 98 dos of vroeger.

Als ik mij niet vergist ziet XP dat niet.

Hij denk dat het beschadigd is terwijl het niet zo is.

Officieel bestaat Dos niet meer in XP.

Wat u wou doen is eigenlijk dubbelzinnig.

Om in Dos goed te werken moet je Fat16 hebben maar XP kan wel Fat16 maken maar zet ook zijn eigen verborgen bestanden die niet echt 16 bits is. Dit heeft alles te maken met virtuele ram geheugen.

Wat je kan doen is een truc doen.

Je laat XP de usb formateren en dan zet je de orginele Dos bestanden op.

Beter zou zijn om met Nero

De bestanden van Dos op cd zetten en Nero een Dos opstart cd van maken.

Maar anderzijds zegt u dat je programma van Dos wilt laten werken in XP.

Nu kan je dit ook doen op voorwaarde dan minstens 1 partitie van XP 32 bits is.

Je zet in de Bios de USB als eerste harde schijf op voorwaarde dat uw moederbord dat ondersteund en daarbij moet de USB voorzien zijn van opstartdiskette van Windows 98

Vanuit die USB zet je de Dos programma op de hardschijf van XP

Maar als het om echt oude Dos programma gaat zal je waarschijnlijk nog een probleem krijgen om die te laten opstarten in XP.

Dit kan je oplossen met uw rechtermuis en zeggen tegen XP dat om Windows 98 bestand. gaat.

In de slechtste geval kan u nog zeer oude Dos programma laten starten in XP als u naar Windows\system32\progman.exe op klik dan komt je in Windows 3.1 terecht.

Maar daar moet je kennis van hebben van de programma zelf en van AUTOEXEC.BAT

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.