Ga naar inhoud

[OPGELOST] Aankoop nieuw systeem


Aanbevolen berichten

Hey,

Ik zou binnenkort (begin volgende maand) graag een nieuwe pc willen aankopen.

Ik heb al wat opgezocht wat de configuratie betreft en kwam uit bij volgend systeem:

Amd Phenom II X3 720 Black edition

4gb(2x2GB) ddr2-800

ASrock AOD790GX/128m

Sapphire radeon hd 4770 512mb

Samsung spinpoint f1 640 gb sata2

Samsung sh-s223q

be quiet straight power e6 400w

Totaalprijs bij azerty(zonder verzendingskosten): 459.93

Een geschikte behuizing heb ik nog niet gevonden.

Iemand een idee voor andere samenstelling?

Deze pc zal vooral voor dagelijks gebruiken dienen(internet, office, ...); af en toe een spel en wat muziek/video bewerking.

Mijn budget ligt rond 500 euro.

Jürgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ik vind dit persoonlijk een erg prettig moederbord

Gigabyte Ga Ma78gm Ud2h Moed :: Azerty Hardware

ik heb dit bord en meerdere uit de serie van ga-ma78gm gehad en ze bevielen allemaal perfect!

verder ziet het er goed uit, erg leuk systeempje voor de dagelijkse bezigheden, en de cpu en videokaart zijn zelfs nog te overklokken voor meer prestaties!

misschien eventueel een andere 4770

Xfx Radeon Hd 4770 Grafische :: Azerty Hardware

heeft een dubbelslots koeler, schijnt koeler te blijven als de rest, en deze blaast tenminste alle warme lucht zo uit je systeem zodta het daar niet blijft rondhangen.

behuizing is eigenlijk puur jou eigen smaak, enkele goede merken van behuizingen zijn uiteraard cooler master, antec, en ik zag dat Scythe vandaag hun allereerste behuizing op de markt heeft gebracht! ook erg netjes, maar het prijskaartj eis nog even afwachten (hoor geruchten over 100 euro)

maar zoals gezegd, is geheel eigen smaak! maar helpen kiezen kunnen we natuurlijk altijd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt voor de tips. Heb de samenstelling wat veranderd. Ik zit nog onder mijn budget. Ik heb er een behuizing van gigabyte bij gedaan. Zou deze voldoen. Heb deze keuze vooral gedaan om niet te veel over men budget te geraken. kan ik deze prijs eventueel drukken door een kast, inclusief voeding te kopen of is het beter beide apart te kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als jij de behuizing mooi vind moet je die nemen, ziet er niet verkeerd uit in iedergeval (doet me aan lian-li denken)

verder ziet het er als een erg leuk setje uit!

een behuizing+voeding kopen betekent dat je (bij een goedkope combo) of een kwalitatief matige of slechte kast en/of voeding hebt.

los kopen is dus wel iets duurder, maar weet je wel wat je hebt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er ook eentje van Antec gevonden. Deze heeft wel een fan aan de bovenkant van de kast staan. Verandert dat veel aan de koeling of speelt het eigenlijk geen rol waar die fans staan?

Stel dat ik bij Azerty zou kopen. Worden de nodige kabels bijgeleverd? En online bankieren vanuit België zal waarschijnlijk geen probleem zijn?

Jürgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

die antec 300 is ook een erg relaxte kast!

dat de koeler van boven zit betekent dat de voeding van onder kan (opzicht positief!)

alle kabels die je nodig hebt worden bijgeleverd, voedingkabel bij de voeding, sata kabels e.d. bij het moederbord, dus ja alles is compleet.

je kan vooruitbetalen op rekening, normaal duurt zoiets denk ik 1/2 werkdagen voordat ze het hebben dan, maar in de tussentijd staat je bestelling wel gewoon en word alles verzamelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.