Ga naar inhoud

[OPGELOST] 'ethernetkabel lijkt niet goed te zijn aangesloten'


Feniks

Aanbevolen berichten

Vorige week dinsdag was er in de buurt hier een blikseminslag: gevolg voor ons: dvd-speler kapot, indi-box kapot en blijkbaar ook problemen met de adsl-router. (ik heb internet via adsl, provider Fulladsl)

Nu: ik heb een Adsl router van Philips, en die gaf op de pc aan dat één van de kabels niet was aangesloten, dit was echter wel het geval. Draadloos surfen ging toen nog wel. Sinds 2 dagen gaat ook dit niet meer.

Ik dacht dat de router het uiteindelijk toch begeven had, dus ben ik een nieuwe gaan kopen.

Ik sluit alles aan, en hij geeft weer aan dat 'de ethernetkabel lijkt niet goed te zijn aangesloten".

Wat kan er dan nog misgegaan zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start - uitvoeren en typ cmd.

Typ dan ping -t localhost en stop dit na ongeveer 15 minuten met de toetsen ctrl + c.

Normaal krijg je dan volgende melding.

Reply from 127.0.0.1: bytes=32 time<1ms TTL=128

Reply from 127.0.0.1: bytes=32 time<1ms TTL=128

Reply from 127.0.0.1: bytes=32 time<1ms TTL=128

Reply from 127.0.0.1: bytes=32 time<1ms TTL=128

Als je andere meldingen krijgt, post hier dan een screenshot van die meldingen want dan is er waarschijnlijk iets mis met je netwerkkaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start - uitvoeren en typ cmd.

Typ dan ping -t localhost en stop dit na ongeveer 15 minuten met de toetsen ctrl + c.

Normaal krijg je dan volgende melding.

Als je andere meldingen krijgt, post hier dan een screenshot van die meldingen want dan is er waarschijnlijk iets mis met je netwerkkaart.

OK, ik zal dit even uitprinten en thuis proberen, printscreen zal nog lukken, posten helaas niet aangezien ik geen internet heb :-)

Zal ook zien of ik cd met de drivers nog terug vind en opnieuw installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, ik heb bovenstaande geprobeerd, ik krijg exact dezelfde meldingen als hierboven.

Maar...ik heb ditmaal de (nieuwe)router eens aangesloten op de laptop, en daar krijg ik wél verbinding, dus neem ik aan dat het probleem alvast niet bij de router of de adslverbinding ligt.

Maar, ik heb dan de draadloze verbinding proberen te gebruiken (gebruikersnaam +wachtwoord + naam netwerk + beveiligingssleutel ingesteld) en dan geeft de laptop een foutmelding als ik op onze draadloze verbinding klik. Ik kan zelfs de sleutel niet ingeven. En nog gekker, als ik op mijn pc de draadloze verbindingen in de buurt vernieuw, staat ons netwerk er niet eens tussen...wat doe ik fout? Moet ik ergens de gegevens van die oude router verwijderen? (de router die ik gebruik is een nieuwe - linksys van cisco)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welk model of type van Linksys heb je nu? WAG (of WRT) met cijfers en een letter.

Om router in te stellen gebruik je best de ethernetverbinding.

Kies een aangepaste naam voor je netwerk zodat je hem onmiddellijk herkent.

Als je beveiliging voor draadloos afzet, kan je dan je netwerk zien en ermee verbinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een wireless ADSL2 gateway, WAG160N.

De router heb ik op de laptop ingesteld met de ethernetverbinding. Aangepaste naam etc ingesteld. Bij beschikbare netwerken op de laptop verschijnt hij, maar als ik hem aanklik, krijg ik een foutmelding, kan zelfs niet inloggen.

Bij beschikbare netwerken op de pc verschijnt de netwerknaam helemaal niet...(wel andere netwerken in de buurt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.