Ga naar inhoud

Net2Plug


Aanbevolen berichten

Heeft iemand ervaring met Net2Plug, het systeem om computers te verbinden via het elektriciteitsnet. Wat kost dat ongeveer ? Werkt dat goed en snel ? Kan je internet ook delen op die manier ? Zijn er bepaalde voorwaarden waar je rekening mee moet houden om dit systeem toe te passen ?

Ik wil in 4 kamers in ons huis een pc (of laptop) aansluiten op het internet, zonder gebruik te maken van een draadloos internet-signaal. Ik dacht dat Net2Plug daarvoor geschikt zou zijn. Maar misschien bestaat er nog iets anders ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik geen ervaring met netwerk via stopkontakt.

Maar het principe is hetzelfde als draadloos.

Gewoon waar computer staat een adapter insteken.

Ergens in huis moet je alleen voorzien dat minstens 1 adapter is aangesloten op een router die op zijn beurt is aangesloten is op modem.

Zonder router kan u maar 1 pc op internet.

Er bestaat ook een adapter met draadloos verbinding voor laptop. Ik weet wel niet hoe ver die reikt.

Maar als u met 3 fase werkt dan zou allemaal op de zelfde circiut moet zijn. denk ik.

Kosten zijn relatief duur. 90 euro per adapter.

Maar u moet niet denken dat het veel veiliger is dat draadloos.

Het is perfect mogelijk dat uw buurman in uw computer kan als hij ook zo een heeft.

Dus ook via stopkontakt moet je beveiligen.

Snelheid is veel minder dan draadloos.

Via stopkontakt 14 mb /s maar vermindert naargelang de afstand en daarbij moet je ook nog delen met andere computer.

Draadloos haalt tegenwoordig 300 mb/s en ook die moet je delen met andere gebruikers maar is ook afhankelijk van de materialen in huis zoals ijzer enz.

Ik zou goed overwegen om netwerk via stopkontakt te nemen.

Om met een pc fatsoenlijk op internet te gaan is toch wel minimum 1 mb / s per computer raadzaam.

Hebt je maximaal 3 computer dan zou ik dat wel overwegen.

Maar hebt je veel computers dan zou ik niet doen.

Gevaarlijk is het niet. Maar bij onweer moet je wel zorgen dat alle adapter minstens 1 meter van de stopkontakt verwijdert is want als de bliksem inslaat kan die ook computer vernielen om minder dan 1 meter afstand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.