Ga naar inhoud

wachtwoord vergeten


peper

Aanbevolen berichten

Start op in veilige modus bij opstarten f8 indrukken. Je kan dan inloggen als administrator(er komt een extra gebruikersaccount bij). Dan ga je naar start>uitvoeren hier typ je in control userpasswords2

Windows opent nu het gebruikersaccouts venster. In dit venster kan u de gebruiker die zijn of haar Windows wachtwoord vergeten is aanklikken en vervolgens klikt u op de knop "Wachtwoord opnieuw instellen". Klik dan op ok en in het gebruikersaccounts venster klikt u nogmaals op ok.

U kan nu opnieuw aanmelden met het nieuwe paswoord.

http://www.windows-help-central.com/windows-wachtwoord-vergeten.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lukt dat?

Als dat waar is dan is XP helemaal niet veilig.

Hmm... De procedure met gebruik van userpasswords2 lukt alleen maar als je in Windows kunt geraken met een andere account.

Als je kunt inloggen als administrator, eventueel via veilige modus, kun je alle andere accounts bewerken via Configuratiescherm => Gebruikersaccounts.

Is administrator ook beveiligd met een wachtwoord dan zijn je mogelijkheden met Windows allemaal geblokkeerd en moet je uw toevlucht nemen tot externe programma's. Bevoorbeeld een boot-cd zoals de ERD Commander.

Joke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lukt dat?

Als dat waar is dan is XP helemaal niet veilig.

Xp is ook helemaal niet veilig. Ik heb het juist nog eens uitgevoerd en ik kon mijn wachtwoord zonder problemen veranderen. Windows vista is ook niet veilig i.v.m. wachtwoorden. Maar het is toch moeilijker dan in xp (inloggen in veilig modus via administrator is dan uitgeschakeld). Maar ik heb het ww met een opstart cd toch binnen de 2 minuten er kunnen afhalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.