Ga naar inhoud

bereik wireless


hel22

Aanbevolen berichten

hallo, ik mag de wireless internet van mijn beneden buurvrouw gebruiken maar het is een beetje te zwak om goed te kunnen surfen.

Ze zei me dat er zoiets bestaat als een antenne die ik op mijn computer kan installeren en dan zou het beter moeten gaan.

weet er iemand wat ze bedoelt?

alvast bedankt,

helene

Link naar reactie
Delen op andere sites

U buurman kan zijn wireless bereik vergroten in zijn router.

Vraag eerst aan uw buurman om de browser te openen.

Typ 192.168.2.1 of 192.168.1.1

Als hij nooit in de router is geweest dan hoeft hij geen paswoord in te geven.

Laat het leeg doch het is niet veilig.

Links van u ziet u dan Wireless.

Daar eventueel klikken.

Dan ziet u Channel en SSID

Rechts van u ziet u Bandwidth.

Daar kan je dat verhogen van 20 mhz naar 20/40 mhz.

Wijzigen doorvoeren.

Log uit.

Probeer zo maar eens of je nu goede verbinding hebt.

Is de verbinding nog niet genoeg dan moet je een access-point kopen.

Die steek je gewoon in de stekker bij u.

Voor de eerste keer is het wel nodig om netwerkkabel te hebben want u krijgt een cdrom om de installatie te doen.

Daarna kan u de netwerkkabel verwijderen tenminste als uw computer / laptop draadloos is anders gewoon de netwerkabel in de access-point en van daar uit draadloos naar uw buurman.

Als u buurman router van het type N heeft dan kan je best ook accees-point kopen met N doch het is niet verplicht. Minimaal zou ik wel voor G+ nemen dan kan u zowat 15 à 30 meter ver gaan naargelang de materialen die de draadloos bereik verminderen.

Nota: als uw buurman mac-adressen heeft ingevuld in zijn router moet hij ook uw laptop / computer mac-adres toevoegen alsmede eventueel de access-point mac-adres.

Mac-adres van access-point ziet u aan de onderkant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.