Ga naar inhoud

[OPGELOST] Hercules,router,draadloos,telenet


Apuke

Aanbevolen berichten

Hoi, ben nieuw hier op dit forum, maar hoop alleszins dat jullie mij kunnen helpen.

Als telenet gebruiker heb ik me onlangs in de winkel een Hercules router aangeschaft om te proberen m'n laptop en die van de kinderen draadloos aan te sluiten.

Ik heb de handleiding nauwkeurig gevolgd, en na lang zoeken (was vergeten "automatisch IP en DNS aanwijzen" aan te vinken), kreeg ik mijn laptop alleszins al online (draadloos).

Dezelfde avond ook die van de kids verbinden was sowieso al onmogelijk...

Gisterenavond zet ik dan mijn laptop op, en met de beste wil van de wereld kreeg ik alweer geen verbinding meer.

Let op, mijn PC geeft duidelijk aan dat er een uitstekende verbinding via de router is, maar ik krijg noch e-mail, noch Explorer opgestart, geeft constant "offline" aan.

Dus ik heb verbinding, maar kan niets doen?

Heeft er iemand een idee wat het kan zijn?

En voor de laptops van de kinderen?

Vriendelijke groetjes,

Apuke

Link naar reactie
Delen op andere sites

We beginnen met de laptop.

Is het Vista of XP?

Ik vermoed draadloos.

Die van de kinderen.

Vista of XP

Zijn ze ook draadloos?

Indien PC. Is de draadloos met usb?

Probeer zo goed mogelijk duidelijk te zijn.

Het beste is nu met de laptop te beginnen.

Hebt je ook iets verandert aan de router?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle systemen draaien XP, tot nu toe steeds met kabel gewerkt, doch de echtgenote werd de kabelrommel beu...en dus een router aangeschaft...

Ik heb aan de router niets gewijzigd.

Voorlopig werkt m'n dochter nog met een desktop, maar het is de bedoeling deze dus te wisselen met een laptop(op XP dus).

Ik heb dus verbinding met de router, heeft geeft alleszins uitstekend aan (54Mbps), maar als ik dus wil op internet gaan via Outlook of Explorer, geeft hij "offline" aan, met uitzondering van de eerste avond...

Groetjes,

Apûke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Algemeen controle

Werken daar de internet en wlan lampjes

Bij de modem van telenet: werken alle lampjes.

Is alles OK.

Begin eerst dit bij alle computer / laptop

Start

Internet explorer en dan met rechtermuis op eigenschappen.

Klik op tab verbinding.

Daar moet alles leeg zijn.

Klik lan-instellingen

Daar moet alles uitgevinkt zijn.

Bij ieder laptop / pc

Start / configuratiescherm / netwerkverbindingen

Klik op draadloos verbinding met de rechtermuis op eigenschappen.

Klik op installeren

Klik op protocol

Klik toevoegen

Klik op rechts op bestand met IPX/SPX

Klik OK

Klik OK

Kan zijn dat je moet opstarten en doe dat.

Maak een map op uw schijf en geef een naam.

Dan op map met rechtermuis op delen klikken.

In het midden op beiden vinken en een naam geven.

Start de computer op.

Als alles klaar is dan moet je wel zo'n 5 à 10 minuten wachten.

Als alles goed is ingesteld dan moet je alle computer in uw netwerk zien.

Je hebt waarschijnlijk nu enkel lokaal netwerk als je onderaan op icoontje klik.

Gebruikt je een programma voor draadloos of XP zelf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank u voor het snelle antwoord, ik ben nu op het werk dus kan de checklist pas vanavond uitvoeren...

Voor wat betreft het programma, ik gebruik momenteel het "Summit Free" programma van de Toshiba laptop, maar als u denkt dat het beter is via XP te werken, zal ik dat uiteraard doen!

Mvg,

Apuke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het programma heet overigens Summit Configfree...

Heb net nog eens geprobeerd, ik word er moedeloos van, heb dus wel verbinding, maar kan enkel op internet als ik ook de kabel aansluit...

Indien ik draadloos wil blijft hij hangen op "netwerkadres verkrijgen", en dat doet ie dus niet...:-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, ik heb gisteren gedaan wat u gevraagd heeft, maar het hielp niet, wél had ik enkele uren draadloos internet na het uittrekken van zowel router als telenet modem, maar zoals gezegd na enkele uren sprong dat terug af, en had ik tot vanochtend zelfs met draad geen netverbinding meer...

Apuke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.