Ga naar inhoud

[OPGELOST] Hercules,router,draadloos,telenet


Apuke

Aanbevolen berichten

Misschien is dit het probleem:

U zegt Offline

Start internet explorer

Klik op bestand

Offline uitzetten.

Als bovenstaande probleem niet is dan dit:

Als het weer werkt dan moet je goed opletten of de USB-stick niet warm wordt.

Indien het warm wordt dan zal internet inderdaad uitvallen. Dat heb ik meegemaakt bij een van de computer. In mijn geval ging het om een USB-wireless N type terwijl op dat moment de router G+ type.

In zo'n geval moet de USB N type steeds omschakelen naar G+ signaal en dat geeft warmte af. Ik heb toen USB G+ gekocht en het was opgelost.

Nu heb ik Router N type en nu werkt de USB N type perfect.

Een oplossing kan zijn om naar de router te gaan en bij Channel and SSID naar een lager type te nemen of wel een andere usb-stick kopen die meer geschikt is.

Router N en USB-stick G werkt wel perfect maar andersom niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi,

Ik heb dat gisteren gedaan, en inderdaad, dat werkte voor de laptop beneden, maar na een paar uren viel het net weer weg, en kon ik zelfs niet meer met de draad online...

Deze ochtend ging het dan weer terug wel, ik zou graag een stabiel draadloos netwerk hebben, t.t.z. mijn PC en deze van de kinderen...

Groetjes,

Apuke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eens naar Telenet bellen om te zeggen dat internet telkens uit is.

En dat gebeurd bij Telenet hoor.

Zelf heb ik dat ook meegemaakt en toen hadden we ook gebeld en kreeg een nieuwe modem zonder kosten.

Je moet wel een onderscheid maken van internet die uitvalt bij onderhoud en dat gebeurd meestal na 00:00 uur tot 03:00 uur maar dan hoogsten 30 minuten.

Als je weer uitvalt kijk naar de modem.

Ik weet niet welke modem je hebt maar bij mij moeten 4 lampen groen worden.

De lampen mogen ook niet knipperen.

Knipperen betekend meestal internet tijdelijk extern uit dus niet bij u.

Zijn de lampen uit dan scheel er iets.

Wat ook kan is de kabel van modem naar router. Deze zouden minstens 5e moeten zijn = 1000 Mbps. Staat op de kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben door uw hulp alvast een stuk verder geraakt...

Ik heb nu al draadloze verbinding, enkel valt die steevast weg rond een uur of elf 's avonds, en moet ik de stekker van het modem uittrekken en opnieuw inpluggen.

Als ik nu ook nog de laptops van de kids draadloos kan verbinden, dan ben ik een tevreden man...

Greetings,

Apuke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bellen naar Telenet als internet op het zelfde uur uitvalt.

Telenet geeft uitstekende service.

Tel kan u best niet naar de calcenter doen maar rechtstreeks op dit nummer 015 33 30 00. Het duurt langer maar dan wordt je geholpen.

Ga met de laptop van de kinderen naar beneden kort bij de draadloos router.

Zo kan u altijd testen of internet werkt.

Dan pas de laptop verder plaatsen en als je dan probleem krijgt dan is het beter om een extra antenne te plaatsen. Voor zoiets hebt je dan een access-point nodig.

Die steek je gewoon in de stekker.

Maar voor je een access-point koopt kan je beter zeggen om welke Hercules router het gaat. Type ziet u onderaan. Type, serie nummer enz.

Op basis daarvan kan ik beter advies geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.