Ga naar inhoud

MS Access 2003


Aanbevolen berichten

Hallo,

Als vakantiejob moet ik een database verder uitwerken, en momenteel zit ik met een probleem dat volgens mij wel op te lossen valt met enige ervaring in Access.

Ik had graag een invulveld gemaakt waarin ik een klantnummer kan plaatsen. Het klantnummer bestaat uit de 2 eerste letters van de klantnaam, een klantnummer en de initialen van de verkoper.

Bv: VA90405OB

Momenteel moeten de gebruikers dit telkens opnieuw zelf intypen als ze een nieuwe klant willen maken.

Ik zou nu graag hebben dat ik dit min of meer automatisch kan laten verlopen. Ik zou hiervoor de functies Left, Mid en Right gebruiken om de verschillende delen een waarde toe te kennen. Overal heb ik reeds gezien dat ze die functies gebruiken in queries, maar als ik nu bv de eerste twee letters van de naam als eerste twee letters van het nummer wil gebruiken dan dacht ik aan iets zoals: Left([Naam],2) = Left([KLANTNUMMER],2)

Als ik dit bij een on_click event plaats in VBA, geeft hij een foutmelding dat er een object ontbreekt. Is het mogelijk om deze functie toe te passen op een waarde van een veld en dan in te voeren in een ander veld?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.