Ga naar inhoud

dvd-rom herkent geen DVD, wel CD


vonck030

Aanbevolen berichten

PC heeft DVD-speler en een DVD-Brander. Met een CD hebben beide spelers geen probleem. Deze worden herkent door beide apparaten. En brander brandt zelfs een CD. Weliswaar doen beide apparaten er vrij lang over (ca. 1 min.) om een CD te herkennen. Maar uiteindelijk zien ze beide toch een CD.

Anders is het zodra je er een DVD instopt. Of het nu een originele DVD is, een al beschreven exemplaar of een lege DVD. Nadat het lampje vrij lang (ca. 1 min.; kan ook langer zijn) knippert, herkennen beide apparaten dat er geen DVD in de lade zou zitten.

Wat is hier aan de hand? Beide apparaten staan in ‘Apparaatbeheer’. Graag een reaktie wat te doen om beide werkend te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

DVD-speler: ASUS DVD-ROM E616

DVD-brander: HL-DT-ST DVD-RAM GSA-H55L

Ik heb al enkele dingen uitgeprobeerd zonder resultaat.

1) Beide spelers verwijdert in Apparaatbeheer en opnieuw opgestart.

2) Upper-en Lower-filter verwijdert in Register in HKEY_LOCAL_MACHINE---> SYSTEM---> CurrentControlSet---> Control--->Class---> {4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

Link naar reactie
Delen op andere sites

XP

Vroeger (tot voor enkele weken) werkte alles normaal.

Er is geen garantie op beide apparaten.

Zijn volgens mij niet stuk. Lezen tenslotte wel CD's.

Het zou kunnen liggen, dat ik recent MSN geïnstalleerd heb voor mijn oudste zoon. Ik ga echter overmorgen voor ca. 2.5 week op vakantie. Daarna verwijder ik eens MSN van mijn computer.

Of zou het kunnen liggen aan het moederbord? Is de kloksnelheid van 1.9 Hz, 0.9 GB te laag?

Ik zeg maar iets doms, maar is in het BIOS soms iets in te stellen van de tijd om te lezen of DVD-speler iets bevat? Wellicht is dit getal dan te krap ingesteld. Lampjes knipperen tenminste wel als er een schijfje indoet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.