Ga naar inhoud

geluid blijft soms hangen


joostvv

Aanbevolen berichten

Hi,

wat een fantastische forum is dit. eindelijk mensen die weten wat hoe ze je kunnen helpen en dat dan ook supersnel doen.

echt perfekt!

Probleem wat ik nu al een tijdje heb is dat het geluid van bv filmpjes of mp3 bestanden of streaming video en audio ( ook radio stations) soms blijft hangen.

over het algemeen gaat het goed, maar zodraje ook iets anders opent of de harde schijf gaat werken dan komt er een vertraging in. harstikke irritant.

zodra de harde schijf klaar is gaat eht gewoon weer goed.

ik heb al geprobeert de laaste driver te installeren. daar ligt het volgens mij niet aan..

wie weet hoe dit op te lossen?

groet,

Joost

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor jullie adviezen..

driver heb ik geupdate..

ik heb een vaio fs515b

hieronder wat ik hierover op internet kan vinden:

Technische specificaties

ProcessorProcessor-kloksnelheid1730 MHzProcessorfamilieIntel Pentium Mobile ProcessorPentium M 740 Front-side bus processor533 MHzChipsetIntel 915GM Geïnstalleerde processorcache2 MBSchijfTotale opslagcapaciteit80 GBHarde schijf-interfaceUltra-ATA/133 Rotatiesnelheid4200 RPMBeeldschermBeeldschermdiagonaal15.4 "BeeldschermX-black LCD Resolutie1280 x 800 pixelsGeheugenIntern geheugen1024 MBGeheugenslots2 Maximum intern geheugen2 GBGeheugenlayout2 x 512 MBIntern geheugentypeDDR2 SDRAM OpslagmediaCompatibele geheugenkaartenMS, MS Duo, MS PRO, MS PRO Duo VideoGrafische adapterIntel GMA 900 Maximum geheugen grafische adapter128 MBOptische driveSoort optische driveDVD±RW DL CD schrijfsnelheid24 xCD-leessnelheid24 xCD-herschrijfsnelheid24 xDVD leessnelheid8 xDVD schrijfsnelheid8 xDVD herschrijfsnelheid8 xAudioAudiosysteem direct 3D geluidjaAudiosysteemIntel HDA Aantal ingebouwde luidsprekers2 CameraIngebouwde cameraneeNetwerkIntern modemjaBluetoothneeNetwerkfunctiesFast Ethernet, WLAN Draadloze technologieIEEE 802.11b/g ModemtypeData/Fax V92/V.90 Bekabelingstechnologie10Base-T, 100Base-TX Modemsnelheid56 Kbit/sBesturingssysteem/softwareInclusief besturingssysteemWindows XP Home Edition Gebundelde softwareSonicStage 3.4

DVgate Plus 2.2

VAIO Edit Components 6.0

WinDVD 5.0

Google software

Google Picasa

Roxio DigitalMedia SE 7

Click to DVD 2.5

Adobe Acrobat Reader 7.0

VAIO Recovery Utility 2.6

Skype 2.0 EnergieBatterijtechnologieLithium-Ion Batterij levensduur3.5 hExterne adapterjaVerbindingsmogelijkhedenExpressCard slotneeInfrarood datapoortneeParallelle poort(en)0 Seriële poort(en)0 PS/2 poort(en)0 USB 2.0 poort(en)2 USB 1.1 poort(en)0 Aantal IEEE 1394-/Firewire-poorten1 Modem (RJ-11) poort1 Aantal Ethernet LAN (RJ-45)-poorten1 Luidspreker/ koptelefoon/ line-out uitgangjaMicrofoon, line-in ingangjaS/PDIF uitgangneeAansluiting voor netstroomadapterjaTV aansluitingneeTV in poortneeDVI poortneeCardBus PCMCIA slot(en)0 CardBus PCMCIA slot typeneeSmartCard slotneeVGA (D-Sub)poort(en)1 Port replicatorneeBeveiligingBevestigingsmogelijkheid voor kabelslotKensington Gewicht en omvangGewicht2700 gHoogte25.4 mmBreedte364 mmDiepte264.5 mmTechnische detailsAanwijsapparaatTouchpad

Informatie van de fabrikant (Sony)Kenmerken:

- Intel Pentium M Processor 740 (1.73GHz), 533-MHz FSB, ondersteunt Enhanced Intel SpeedStep-technologie.

- Microsoft Windows XP Home Edition (NL/UK)

- 15.4" TFT X-black LCD Beeldscherm (1280x800 WXGA).

- Double Layer DVD±RW-drive.

- Intel 915GM Express Chipset Integrated Grapics with 128 MB max. shared with Main Memory.

- Wireles LANGerelateerde links:</B>Productpagina Sony VAIO FS515B.NL op website van Sony

Vergelijk 'VAIO FS515B.NL'

met andere notebooks:

Merk:

AcerAppleAsusBelineaBenqDELLFujitsuHaierHPIBMLenovoLGMaxdataMSINECOkiPackard BellSamsungSonyToshiba

Veel vergeleken producten:

DELL XPS M1330

Informatie van Sony

Kenmerken:

- Intel Pentium M Processor 740 (1.73GHz), 533-MHz FSB, ondersteunt Enhanced Intel SpeedStep-technologie.

- Microsoft Windows XP Home Edition (NL/UK)

- 15.4" TFT X-black LCD Beeldscherm (1280x800 WXGA).

- Double Layer DVD±RW-drive.

- Intel 915GM Express Chipset Integrated Grapics with 128 MB max. shared with Main Memory.

- Wireles LAN

Link naar reactie
Delen op andere sites

De specs zijn wel ok wat betreft geheugen. De processor is echter niet zo geschikt om zware multitasking (verschillende dingen tegelijk) te doen.

Zo kan bvb een taak die de processor flink belast (zoals muziek en video) hinder ondervinden (haperen) als er een andere taak gestart word of de nieuwe taak zal erg traag zijn.

Ook het aantal taken die op de achtergrond lopen (zoals een anti-virus of anit-spyware) kan invloed hebben.

Heb je in de tijd dat het probleem opdook nieuwe software in die aard geinstalleeerd? De real-time bescherming van anti-virus of anit-spyware kan ook haperingen veroorzaken in andere taken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

thanks voor je antwoord

het klopt dat ik in die tijd een antivirus had vernieuwd maar die heb ik er net afgehaald dus dat lijkt me sterk of het moet er niet goed afgehaad zijn maar dat betwijfel ik ik kan er geen spoor meer van vinden

ik overweeg om toch ook mijn intern geheugen te verdubbelen. ik vind mijn pc tch ng wat traag

heb je ng andere ideeen waar het aan kan iggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een programma verwijderen betekent niet automatisch dat alles van dit programma van je pc verdwenen is. Best is om je register op te schonen nadat je een programma verwijderd hebt.

CCleaner is hiervoor heel geschikt. Gratis en in het Nederlands (taalkeuze bij de installatie)

Download , installeer en start CCleaner.

In de linkerkolom klik je op Register en dan onderaan op scan naar problemen.

Na de scan klik je onderaan op herstel geselecteerde problemen, je bewaart een back-up als er om gevraagd word en klik dan op "herstel alle geselecteerde fouten".

Herhaal de procedure van scannen en herstellen tot er geen fouten meer gevonden worden en sluit dan CCleaner af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok dank j .. heb ik gedaan maar kwam niets geks tegen.

rare is dat ook bij het opstarten het windows geluidje al vertraging vertoont.. dat heeft hij eigenlijk nooit gedaan..

ga toch maar eens dat extra geheugen aanschaffen. hoewel ik het wel raar vind dat ik het tot nu toe nooit nodig had.

groet,

joost

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.