Ga naar inhoud

formatteren


bastake

Aanbevolen berichten

hallo,

Na 1,5 jaar gebruik van mijn Acer-laptop is het hoognodig dat ik deze eens formatteer. Ik wou hier graag windows vista opnieuw opzetten, maar bij het aankopen heb ik geen recovery dvd gemaakt. is het echt zo dat het aanmaken van deze dvd nu geen zin meer heeft, dus dat ik het kan vergeten om hier nog vista op te krijgen? Ik ken namelijk niemand met een vista dvd, tenzij een recovery dvd van hun laptop (kan ik mss deze gebruiken???)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Recovery DVD kan je niet meer maken.

Dit kan je maar slechts 1 keer doen.

Dus als iemand anders al een reeds een recovery DVD heeft gemaakt dan zou je ook die Recovery DVD moeten nemen.

Dit is wat de fabrikanten zeggen of dat in praktijk ook zo is kan ik niet garanderen.

Mogelijk is de key gebasseerd op licentie van bijvoorbeeld 5000 stuks

En de image om windows te installeren voor al die 5000 stuks indentiek is.

Dus heeft de fabrikant de licentie betaald aan microsoft en dat microsoft niet moeilijk over doet om een recovery dvd te nemen van een indentieke laptop.

De vraag is als de vraag hoger is dan die 5000 stuks dan zou er een B versie 5000 stuks zijn. Dus B kan A niet helpen of andersom.

Zoiets zou logisch zijn.

Anderzijds zou je niet beter wachten op Windows 7 die volgens mij veel stabieler zal zijn en soepeler zal zijn en ook zal er een bestand kunnen downloaden sommige programma in XP omgeving te laten werken in Windows 7. Rond 20 oktober 2009 komt die uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar bij het aankopen heb ik geen recovery dvd gemaakt.

Tja, we zullen dat maar een beginnersfout noemen, het kan iedereen overkomen.

De eenvoudigste en ook de meest veilige methode is bij de fabriekant een nieuwe CD/DVD bestellen. Ik heb het voor mijn eigen Toshiba ook moeten doen. Ik was mijn cd/dvd's simpelweg verloren. Bij mij heeft het 35€ gekost.

Zonder deze recovery dvd de laptop legaal installeren gaat ook. Je hebt een cd van dezelfde Windows nodig als deze die op je laptop staat. De te gebruiken key staat op de label onder je laptop.

Het probleem is natuurlijk wel de drivers. Je kan die normaal allemaal vinden op de site van de fabriekant maar dat geeft een heel geprul.

Als je iemand kent met dezelfde laptop kan je die zijn recovery dvd ook gebruiken maar als key moet je we deze van je eigen laptop gebruiken.

Wachten op Windows 7 is natuurlijk vooruitstrevend maar wat indien er voor jou type laptop geen drivers voor Windows 7 beschikbaar zijn?

Mijn advies: bestel een DVD bij de fabrikant, dat is het veiligste.

Joke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Recovery staat op een aparte partitie maar met de cd windows vista die bij de laptop is geleverd.

Die kun je gewoon installeren want het nummer zit meestal

ingebakken en jou laptop is al geactiveert.

Cock

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het maken van de Recovery DVD kan ook mislukken.

Daar kwam ik achter toen ik 'm nodig had.

Maar ik had de Product Key die bij versie hoorde die al op de computer stond en via een omweg is het me toch gelukt om Vista opnieuw te installeren.

---------- Post toegevoegd om 19:38 ---------- Vorige post was om 19:25 ----------

Hallo,

Wil je Vista blijven gebuiken of wil je overstappen naar Windows 7?

Ik zou nog even wachten en zodra Windows 7 uitkomt hier een versie van kopen.

Echt zelf een versie kopen en geen gekraakte versie van internet downloaden.

John

hallo,

Na 1,5 jaar gebruik van mijn Acer-laptop is het hoognodig dat ik deze eens formatteer. Ik wou hier graag windows vista opnieuw opzetten, maar bij het aankopen heb ik geen recovery dvd gemaakt. is het echt zo dat het aanmaken van deze dvd nu geen zin meer heeft, dus dat ik het kan vergeten om hier nog vista op te krijgen? Ik ken namelijk niemand met een vista dvd, tenzij een recovery dvd van hun laptop (kan ik mss deze gebruiken???)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.