Ga naar inhoud

[OPGELOST] Datalogic Touch 90

Blaker

Aanbevolen berichten

Halo allemaal

Ik heb van een colega een Datalogic Touch 90 als geschenk gekregen , ik wil dat gaan gebruiken om onderdeeltjes met streepjes code aan te duiden en die dan via PC op te slaan , maar hoe dat werkt daar heb ik geen benul van ? verder weet ik niet welke software ik daarvoor moet gebruiken en de werking ervan , aan dat toestel is een USB stekker aan en die heb ik aangesloten op PC verder gaat er een ledje eventjes aan en pinkt een paar keren en dan hoor ik Tut Tu Tuut als ik dan op de drukknop druk gaat van onder rood licht schijnen dat is alles dat ik er over weet.

Kan er iemand mij daar mede verder helpen?

Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je hebt hiervoor geen software nodig.

Open kladblok

Scan iets

Dan zie je tekens.

Barcodescanner doet niet anders dan uw toetsenbord vervangen.

Deze lees de barcode en zet die om in cijfers.

Zo nee, dan de handleiding nemen.

Indien u barcodescanner als vervanger van toetsenbord wilt dat kies je voor USB-KBD

Voor gewone winkel barcode is dat ean13

Wilt je een eigen barcode hebben dat dient u een aanvraag te doen bij http://www.gs1belu.org/nl/gs1-barcodes-10-stappen-0 tenminste als je in België woont.

Wilt je echt gebruik van maken dan kan dat bijvoorbeeld in de database zoals access

DatalogicTouch90.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

stegisoft bedankt voor antwoordt.

de andere beweren dat er wel software bijhoord , wat is daar van waar?

zoals U beweert heb ik kladblok geopent , maar hoe kan ik dan iets scannen daar komen verschillende bestanden opstaan maar niets voor bovenstaand onderwerp.en niets van tekens , kunt U daar geen voorbeeld van aangeven , ik ken daar niets van dit is de eerste keer dat ik dit zie.

De DatalogicTouch90.pdf‎ die had ik ook al gevonden , maar dat is maar het type dat aangeduid wordt , de bedoeling is zoals ik het beschreven heb en wat papier heb ik daar voor nodig en verder hoe kan ik zien wat ik met datalogic Touch90 gescand heb op mijn Pc en kan ik dit dan uitprinten Kunt U daar ook geen voledig voorbeeld van geven neemt U mij AUB niet kwalijk want ik ken daar niets van .Mijn dank hiervoor

Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open de kladblok.

Klik met de muis op de kladblok.

Scan nu een barcode van een verpakking.

Staat er nu alleen cijfers dan is de scanner gereed.

Zie je bijvoorbeeld 15000T dan is het niet goed want er mogen alleen cijfers voorkomen.

Zo nee dan moet je de tweede bladzijde van de pdf afdrukken.

Daar staat links bovenaan hoe je moet instellen.

Je moet dan op diezelfde bladzijde op de barcode scannen om in te stellen.

Ik zelf heb een draadloos scanner en die is veel moeilijker in te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste stegisoft ik heb gedaan zoals U aanduide en dat werkt in Kladblok

Voorbeeld van pdf helemaal van onder Code 128 ( test ) als ik dat scan dan staat het inderdaad in kladblok dat is heel goed nu weet ik dat het werkt , :-) maar een voorbeeld hoe moet ik nu in streepjes code die ik dan op een doosje wil plakken dat aanduiden voorbeeld Weerstanden moet ik dat eerst aanmaken in kladblok of andere textbestand of hoe gaat dat ?

Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, je kan bijvoorbeeld dit nemen:

DYMO | LabelWriter printers

Met die toestel kan je barcode plaatsen op de etiket.

Je geef bij bijvoorbeeld ean13 -- 12 cijfers en dymo zet dan de dertiende cijfers (de controle cijfer) en hebt je meteen een barcode.

Voorbeeld: 5420050937104 je moet dus 542005093710 typen zonder de laatste 4

Een voorbeeld 2 afbeelding met dymo programma

Een voorbeeld 3 afbeelding met avery etiket programma.

Dan hebt je barcomaker en dan kan je die plakken in Word.

Zo zijn er nog andere.

Bij ons wordt ingegeven in de database.

Database ontvangt van barcode 13 cijfers en zet die om in 6 cijfers zodat we met onze eigen code ook handmatig kunnen invoeren.

post-6829-1417703859,5231_thumb.jpg

post-6829-1417703859,554_thumb.jpg

post-6829-1417703859,5708_thumb.jpg

post-6829-1417703859,6013_thumb.jpg

post-6829-1417703859,6347_thumb.jpg

post-6829-1417703859,6639_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met deze programma kan je avery etiketten printen of eventueel een andere merk mits aanpassing.

http://www.avery.nl/avery/nl_nl/Templates-%26-Software

Ik gebruik dat ook maar een andere programma van die merk. Ik heb van 2 verschillende programma één programma gemaakt door de code te wijzigen.

Met die etiketten of eventueel andere merk kan je met uw printer afdrukken.

Zoiets is prima als er veel etiketten moet afgedrukt worden.

Ik gebruik Dymo voor weinig afdruk en enkel in zwart en bij veel afdruk gebruik ik de laserprinter maar dan in kleur. Vroeger deed ik dat op een inkjectprinter. Maar door grote hoeveelheid is dat nu laserprinter geworden. Hier praat ik wel om een paar duizend etiketten per jaar voorzien van barcode en van alles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

stegisoft ik heb deze gevonden bedankt hiervoor

http://www.avery.nl/avery/nl_nl/Templates-%26-Software

deze werkt heel goed maar ik zit dan nog met een probleem

als ik een scan doe van een product en ik zet dat dan in Word daar komen dan alleen letters te staan , maar ik kan niet zien wat het produkt inhoud .

Voorbeeld ik scan Suiker Wavels en zet dat dan in Word dan zie ik alleen maar dit hier staan hoe kan ik nu zien wat dit is , wat moet ik dan nu doen ? é"à"(&&ç

Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.