Ga naar inhoud

Virussen


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een laptop en hij zit vol met virussen, volgens mij. Dit omdat als je een site bezoekt, je allerlei advertentie´s in het beeld krijgt en pop-up schermen. Heel vervelend.

Ik ben wat gaan zoeken op Google en kwam uit dat er een goede virus scanner op gezet moest zetten. Wat natuurlijk erg logisch is.

Er staat nu Avast viruscanner op. Ik heb de hele scan gedaan, die heeft aardig wat dingen verwijderd, en die zegt nu dat alles oke is. Ik heb nog via CCleaner de laptop opgeschoond. Nu startte ik weer een site op en het stond weer vol met advertentie's en dergelijke (niet de gebruikelijke trouwens).

Wat doe ik nu verkeerd en wat kan ik doen om de laptop weer normaal te laten funtioneren?

Alvast bedankt.

Groetjes,

Elisa Pardoel

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Elisa,

:welkom: op PCH!

Voer onderstaande uit:

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.


  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen


  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima gedaan :top:

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

  {4D9101D6-5BA0-4048-BDDE-7E2DF54C8C47};c
 {6B108D8E-25C1-02C7-BA2C-F814E1F9C872};c
 {94DA6B7D-315A-A362-4AAD-93810A2C855B};c
 SweetIM;s
 Sweetpacks Communicator;s
 C:\Program Files (x86)\SweetIM;fs
 Optimizer Pro;s
 C:\Program Files (x86)\Optimizer Pro;fs
 Driver Detective;s
 C:\Program Files (x86)\PC Drivers HeadQuarters;fs
 Yontoo Desktop;s
 C:\Users\Leon\AppData\Roaming\Yontoo;fs
 C:\Windows\tasks\CodecUpdaterTask{44438126-AD76-45E1-AAC7-E01CC0802223}.job;f C:\Windows\tasks\ContinueToSaveUpdaterTask{60B0426F-031D-4097-B4D3-CA0F9D5E9F4C}.job;f
 C:\ProgramData\Premium;fs
 C:\Windows\tasks\SW-Booster-S-792098896.job;f
 C:\Windows\tasks\Upd Inst-S-5029066965.job;f
 c:\programdata\trusted publisher;fs
 c:\programdata\blueocean;fs
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{0B57CBE8-BA60-D38D-ABBB-C1DE7D2F5059}];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{182ABDF8-37DD-517E-DE07-32D8B74F6F32}];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{4D9101D6-5BA0-4048-BDDE-7E2DF54C8C47}];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{4F33DC74-8D1E-6427-E6D6-D3C9372509D8}];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{6AF2E822-43CC-4B33-F952-D89A1E836E95}];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{6B108D8E-25C1-02C7-BA2C-F814E1F9C872}];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{AA045504-363F-0CBC-779D-CAE80C82F82B}];r64
 C:\ProgramData\BlockkUaTubEAD;fs
 C:\Program Files (x86)\sAvee on;fs
 C:\ProgramData\DDownSSave;fs
 C:\ProgramData\DiiscouanntExTEnSI;fs
 C:\ProgramData\CheaPMe;fs
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{4D9101D6-5BA0-4048-BDDE-7E2DF54C8C47}];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{6B108D8E-25C1-02C7-BA2C-F814E1F9C872}];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{94DA6B7D-315A-A362-4AAD-93810A2C855B}];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{AA045504-363F-0CBC-779D-CAE80C82F82B}];r64
 [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
 "Optimizer Pro"=-;r64
 "Driver Detective"=-;r64
 "Yontoo Desktop"=-;r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
 "SweetIM"=-;r64
 "Sweetpacks Communicator"=-;r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows];r64
 "AppInit_DLLs"=-;r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\bitguard.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\bprotect.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\bpsvc.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\browserdefender.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\browserprotect.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\browsersafeguard.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\dprotectsvc.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\jumpflip];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\protectedsearch.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\searchinstaller.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\searchprotection.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\searchprotector.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\searchsettings.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\searchsettings64.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\snapdo.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\stinst32.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\stinst64.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\umbrella.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\utiljumpflip.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\volaro];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\vonteera];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\websteroids.exe];r64
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\websteroidsservice.exe];r64
 C:\Program Files (x86)\Settings Manager;fs
 C:\ProgramData\systemk;fs
 C:\ProgramData\CheaPMe
 C:\Users\Leon\AppData\Roaming\SupTab;fs
 C:\ProgramData\IePluginServices;fs
 C:\Program Files (x86)\SupTab;fs
 C:\ProgramData\Trusted Publisher;fs
 C:\Program Files (x86)\SW-Booster;fs
 C:\ProgramData\sAvee on;fs
 C:\Program Files (x86)\sAvee on;fs
 C:\Users\Leon\AppData\Roaming\Yontoo;fs
 C:\ProgramData\DiiscouanntExTEnSI;fs
 C:\ProgramData\DigiCoupon;fs
 C:\ProgramData\DDownSSave,fs
 C:\ProgramData\Codec-V;fs
 C:\ProgramData\SAvoerEXttEinSiion;fs
 C:\ProgramData\SavaeLoTs;fs
 C:\ProgramData\hmojekoicljpbllcfchgcamlljolbjcj;fs
 C:\ProgramData\ngahoianpbocdpchnfoehjlcgeplfopn;fs
 C:\ProgramData\BlockkUaTubEAD;fs
 C:\ProgramData\AllSSavveR;fs
 C:\Program Files (x86)\GadgetBox;fs
 C:\Program Files (x86)\1ClickDownload;fs
 emptyfolderscheck;delete 
startupall; 
filesrcm;

  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Deep Scan

  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is slechts een beperkt logje van de activiteiten van zoek.exe. Je moet het programma volledig laten doorlopen tot er een logje verschijnt. Indien dit niet spontaan verschijnt, kan je het hier vinden C:\Zoek-results.txt. Bij eerste gebruik van zoek.exe kan dit een behoorlijk tijdje duren !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is het logje dat we nodig hadden !

Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

 
 C:\Users\Leon\AppData\Local\Linkey;fs
 C:\Users\Leon\AppData\Local\Chromatic Browser;fs
 C:\Users\HomeGroupUser$\AppData\Local\Chromatic Browser;fs
 C:\Users\Gast\AppData\Local\Chromatic Browser;fs
 C:\Users\Administrator\AppData\Local\Chromatic Browser;fs
 C:\Users\Leon\AppData\Local\Torch;fs
 C:\Users\HomeGroupUser$\AppData\Local\Torch;fs
 C:\Users\Gast\AppData\Local\Torch;fs
 C:\Users\Administrator\AppData\Local\Torch;fs
 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
 "SweetIM"=-;r64
 "Sweetpacks Communicator"=-;r64
 [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows];r64
 "AppInit_DLLs"=-;r64
 C:\Windows\SysNative\tasks\0;fs
 C:\Windows\SysNative\tasks\Driver Detective-RTMRules;fs
 C:\Windows\SysNative\tasks\Driver Detective-RTMScan;fs
 C:\Windows\SysNative\tasks\Driver Detective-RTMUpdater;fs
 [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Mozilla\Firefox\Extensions];r64
 "{FE1DEEEA-DB6D-44b8-83F0-34FC0F9D1052}"=-;r64
 C:\Program Files\IB Updater;fs
 SweetIM;s
 Sweetpacks Communicator;s
 C:\Program Files (x86)\SweetIM;fs
 CHRdefaults;
 autoclean;

  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download adwcleaner.pngAdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
  • Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan.
  • Klik vervolgens op Clean.
  • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.

Anders is het hier terug te vinden C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt.

Logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt als bijlage toe aan het volgende bericht.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.