Ga naar inhoud

Pc traag door fouten in het register?


Aanbevolen berichten

Mijn pc is de laatste tijd erg langzaam en kan niet de oorzaak vinden. Nu las ik op de site: trage computer, dat het Windows register beschadigd kan zijn en dat een beschadigd register een trage pc kan veroorzaken. Nu heb ik heel wat computer versleten, maar daar heb ik nog nooit van gehoord. Maar omdat ik absoluut niet de oorzaak van het probleem kan vinden (ik heb virus gecheckt en drivers geupdate), wil ik deze optie niet helemaal uitsluiten. Kan iemand mij bevestigen dat het Windows register inderdaad dit soort typen problemen kan veroorzaken?

Thanx!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo jeroenphf,

welkom op PCH... ;-)

Een tragere pc kan diverse oorzaken hebben...met het register moet je voorzichtig te werk gaan...wanneer je er het verkeerde programma (té agressieve cleaner...) op los laat krijg je gegarandeerd herrie.

Je kan best beginnen met het opkuisen van je pc met Ccleaner (klik er op)...clean zowel Windows en Applicaties alsook het register.

Geef in een volgend bericht het resultaat weer, desgevallend ondernemen we verdere stappen...:top:

Grtjs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel XP bekend staat voor het hebben van een register die snel vastloopt met loze registersleutels, kunnen nauwelijks zeggen dat het 'fouten' zijn die de computer langzamer maken... ik heb zelf ook dit probleem gehad en las toen dit artikel computer traag en daar wordt eigenlijk gezegd dat een computer niet sneller wordt door het register op te ruimen, nee als er iets dat de computer langzamer maakt dan is het de fragmentatie van de harde schijf. Nou, ik heb toendertijd de harde schijven gedefragmenteerd en merkte een duidelijke vooruitgang met mijn XP-tje. Ik zou zeggen dat iedereen eerst eens de harde schijven controleert voordat men met het register gaat spelen...staat trouwens ook in dat het verstandig is om gewoon het register met rust te laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de kans dat we hier nog enige reactie krijgen van de TS zo goed als nihil is...

Dezelfde (100% identieke) vraag werd tegelijkertijd op maar liefst minimum 8 verschillende forums gegooid...met even veel verschillende nicknames.

Op al deze forums kwamen er samengeteld maar liefst 26 reacties op deze vraag...

De topicstarter reageerde nergens...

Op 2 forums werd het topic om deze reden ondertussen verwijderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Gast patrickmh
Ik denk dat de kans dat we hier nog enige reactie krijgen van de TS zo goed als nihil is...

Dezelfde (100% identieke) vraag werd tegelijkertijd op maar liefst minimum 8 verschillende forums gegooid...met even veel verschillende nicknames.

Op al deze forums kwamen er samengeteld maar liefst 26 reacties op deze vraag...

De topicstarter reageerde nergens...

Op 2 forums werd het topic om deze reden ondertussen verwijderd.

Volgens mij ga je gelijk krijgen asus haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.