Ga naar inhoud

Bibliotheken


devlin7000

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb zonet een nieuwe PC met daarop Windows 8. IAlles is nieuw voor mij en uitblinken in overzichtelijkheid doet dit programma niet echt hoor. Ik Ik had graag het volgende geweten: Zijn de "Bibliotheken" hetzelfde als "Mijn documenten" uit Windows XP? Ik heb mijn programma's op de C schijf (SSD) staan en zou graag zoals op mijn oude PC de map Bibliotheken (= Mijn Documenten) naar de D schijf (HD) verplaatsen. Hoe moet ik dat in Windows 8 doen?

Alvast bedankt voor jullie hulp

MVG Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hartelijk dank voor uw reactie Het SchoonePC boek heb ik indertijd aangeschaft voor Windows XP en daar heb ik al veel plezier aan gehad. De computerpret is bij mij echter als sneeuw voor de zon verdwenen met mijn nieuwe PC met Windows 8 erop! Stap-voor-stap de workshops volgen voor XP was leerzaam en verrijkend! Nu hadden ze met XP eindelijk iets behoorlijks hebben ze het weer serieus verpest en nodeloos ingewikkeld gemaakt.

Wat er in de tekst waar U naar verwijst staat, heb ik geprobeerd stap-voor-stap te volgen maar het begint al bij het zichtbaar maken van verborgen mappen en bestanden en de extenties. Ik doe blijkbaar iets verkeerds want al hetgeen daar wordt beschreven komt niet overeen met wat ik hier zie. Zelfs het venster Eigenschappen waar je de locatie krijgt te zien lijkt helemaal niet op hetgeen de website toont. Toch alvast bedankt voor uw hulp. MVG Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat werken in Windows 8 voor jouw nog moeilijk is raad ik je aan om eerst de startknop en het startmenu in Windows 8 te plaatsen.

Hoe je dat doet lees je hier (klik erop), krijg je niet alles naar je zin aangepast geef je het maar door dan helpen we je verder.

****************************************************

Om de verborgen mappen te zien doe je volgende:

Druk tegelijkertijd op de Windows en x- toets, je krijgt in de linker benedenhoek een snelmenu.

Klik er op Verkenner.

In de verkenner klik je op beeld.

post-23245-1417705296,4906_thumb.jpg

Dan klik je op opties-> map- en zoekopties wijzigen.

post-23245-1417705296,5086_thumb.jpg

In het volgende venster klik je op het tabblad weergave.

Ga naar verborgen bestanden en mappen.

Vink verborgen bestanden, mappen en stations weergeven aan.

Klik op toepassen en OK.

post-23245-1417705296,5284_thumb.png

Als bovenstaande in orde is gaan we verder met het omzetten van je map "mijn documenten".

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Clarkie

1 Ik heb de hierboven beschreven handelingen uitgevoerd om verborgen bestanden en mappen zichtbaar te maken Ik veronderstel dat het in orde is maar ik zie nu niet direct dat er iets is veranderd. :hmmmm:

2 Ik heb Windows Classic Shell programma gedownload en geinstalleerd en heb nu mijn vroegere Windows XP startmenu terug (Het is niet helemaal hetzelfde hoor maar toch heel herkenbaar :top: )

Ik heb de SchoonePC tips geprobeerd maar het begint al dat ik voor de mapnaam geen backslash kan ingeven als ik harddisk D in Windows Verkenner nieuwe Map wil maken met de naam d:\Linda\Mijn documenten Er staat trouwens geen naam maar gewoon "Gebruiker" op mijn PC Ik ben toch de enige die er mee werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open classic shell menu.

Zet de instellingen zoals hieronder weergegeven.

Als de instellingen staan zoals hieronder kan je via de Windows toets switchen tussen desktop en startscherm.

Outlook vindt je dan ook terug via alle progamma's.

post-23245-1417705302,3822_thumb.png

post-23245-1417705302,4249_thumb.png

post-23245-1417705302,4626_thumb.jpg

post-23245-1417705302,5484_thumb.png

Als bovenstaande in orde is gaan we verder met het omzetten van je map.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er sta op mijn pc geen naam maar gewoon Gebruiker (Zo hebben ze dat in de computerwinkel waar ik de PC heb aangekocht ingesteld Ik had nogthans gevraagd om dit voor mij alvast even allemaal in orde te maken (tegen betaling uiteraard) en dan van dit systeem een back-up te maken zodat ik eerst geen drie maanden moet zitten knoeien met soortgelijke zaken)

Over bereidwilligheid van de handelszaken ben ik niet te spreken maar gelukkig zijn er nog wel mensen die mij wel willen verder helpen zoals hier op het forum :adore::top:

Ik ga naar schijf D en klik dan nieuwe map aan maar ik kan echter geen map D:\Gebruiler\mijn documenten aanmaken omdat de verkenner bepaalde tekens waaronder de backslash niet laat gebruiken !

Dus hier zit ik altijd vast! Wat doe ik hier toch altijd fout?:rofl:

Ik hoopte via de Shell naar de Verkenner te geraken maar dat gaat blijkbaar niet. Verkenner is in mijn startlijst niet terug te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.