Ga naar inhoud

Gast

Aanbevolen berichten

Hoi Dalderup,

Je laatste BSOD geeft indicaties naar het grafische vlak... DirectX

DirectX Graphics Kernel

Is dat een antwoord op je vraag?

Misschien kan een driver update oplossing brengen mocht de BSOD blijven aanslepen.

Groet,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

Ik heb al vaker problemen gehad met mijn videokaart en in de winkel dachten ze dat het aan het RAM lag, nu blijkt er dus dat ze alle twee niet goed werken. Ik heb ook al geprobeert mijn driver te updaten maar dan moet ik hem eerst verwijderen, PC opnieuw opstarten en dan ziet mijn PC er raar uit. Vorige keer dat ik dat deed kreeg ik de nieuwste driver niet geinstalleerd omdat die dan een error gaf. Heb ik dus weer de oude geinstalleerd...

Nu ben ik dus bang dat ik de driver weer niet geinstalleerd krijg en dat ik hem HELEMAAL niet meer krijg geinstalleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je de BSOD maar eenmalig had zou ik me er niet direct in verdiepen. Komt deze echter regelmatig terug zien we die toch liever opgelost.

Kan je al eens onderstaande doen,

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via deze link kan je de laatste nieuwe driver voor je videokaart downloaden. Je hoeft daarvoor niet eerst de vorige te verwijderen. Download de driver naar een positie waar je deze makkelijk terug vindt en installeer.

Laat dan eens weten als de problemen van de baan zijn ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat heb ik dus al geprobeert maar dan krijg ik dit:

http://i.imgur.com/waeMh.png

Dat kreeg ik dus ook toen ik de oude verwijderde....

---------- Post toegevoegd om 12:12 ---------- Vorige post was om 11:58 ----------

Dit vond ik op GeForce help forum :) Maar ik ben bang dat ik dan diezelfde 'error' weer krijg waardoor ik GEEN driver meer kan installeren...

There are many users out there have issues installing or updating their drivers. More often than not the issue is an error between the desk and chair. Here I will outline in detail how to properly uninstall and install drivers. There are some that may view some of these steps as overkill but these steps however take into consideration several potential issues that might prevent a driver from uninstalling or installing properly.

This guide is created on a desktop Windows Vista 64 bit operating system and assumes that you have some basic computer knowledge. This also assumes that you have recent drivers installed including PhysX and 3D Stereo drivers.

First things first, download your drivers from here: http://www.nvidia.co...aspx?lang=en-us

If you are unsure which driver to download, NVIDIA has made a handy dandy tool that will scan your system and provide you with the driver to download. Just click the grpahics driver button and follow the prompts. (you will be asked permission to download and install a scanner which does require java to have been installed on your pc)

Desktop users: This is the only place you should be downloading drivers from. Some websites such as guru3d.com have drivers posted on their download pages but even those links actually come from the NVIDIA driver download.

Notebook users: Some laptops, especially older ones, require that you get your drivers directly from the manufacturer. If you attempt to install a driver from the NVIDIA site and get a message saying the driver could not find a compatable device then you will need to get your driver from the laptop manufacturer. Unfortuantely for you, this likely means that this driver will not have the latest feature set. NVIDIA is working with laptop manufacturers to eliminate this issue.

Next you need download a program called Driver Sweeper. You find that application here: Driver Sweeper (FYI, this app used to be partnered with Guru3d.com but is no longer affiliated and I do not know why. However, the app is still being updated.)

Once you have downloaded this application, install it. Then open up the applicaiton and under the options section check for updates and install any that are available. Now close the application.

Now before we begin the uninstall process there are a few things you need to do

1) Stop windows from installing updates automatically. Go to your control panel, then windows upate, then change settings. Change this setting to "Check for updates but let me choose whether to download and install them."

2) Disable or turn off any antivirus you have running, especially any that have some sort of real time scanner. (Sorry but with so many apps you'll have to figure this one out on your own) VISTA USERS- make sure you disable windows defener. (personally if you do use it I'd stop using it al together. It's a horrible program)

Now if you use any applications like EVGA precision, nHancer, MSI afterburner, or ANY type of system monitoring software that is set to launch when you start windows, disable it.Also, if you use any of the above applications to Overclock your graphics card, you need to return you cards to stock settings. This is optional but you may even want to take the step of just simply uninstalling any of these types of applications, especially those that are able to to be used for overclocking or 3D profile changes (such as nHancer)

We are now ready to being the uninstall process.

1) Go to your control panel and go to programs and features or add/remove programs

2) Uninstall the NVIDIA Stereoscopic 3D Driver

3) Uninstall the NVIDIA PhysX

STOP! - do not uninstall anything else. close the applications window.

Next navigate to your device manager. This can also be found in your control panel.

In your device manager, navigate to the display adapters. Click on the little + button next to dispaly adapters and you should now see your graphics card listed. Right click on your graphics card and click uninstall. At this point a you'll get a pop up window- NOTE: be sure to put a check mark in the box to "delete the driver software for this device"

Now that your driver is uninstalled we need to delete the driver folders. These can be located in the following locations

- C:/NVIDIA/

Delete the "DisplayDriver" folder

- C:/Program Files/

Delete the entire "NVIDIA Corporation" folder

Go to this folder c:/Windows/System32/DriverStore/FileRepository. Delete any folder that begins with nv_disp.inf (make sure you are deleting the correct folder here) If you are unable to delete this folder, please see the bottom of this thread.

For 64bit OS users

- C/Program Files (x86)

Delete the entire "NVIDIA Corporation" folder

Optional step- you will lose any 3D game/program settings you may have altered in the control panel

- C/ProgramData

Delete both the "NVIDIA" and "NVIDIA" Corporation folder

If for some reason you don't find some of these folders, that's ok.

Now before you do ANYTHING else, read these next steps until your are instructed to re-boot your pc.

1) You are going to reboot your pc in safe mode (press F8 as your computer boots up)(DON"T DO THIS NOW)

2) When options come up for safe mode, choose the first option on the list that only says "Safe Mode" (The one without networking)

*Note* Windows will install a generic VGA driver once you boot. That is totally fine and will not affect your install. There is no need to remove it.

Once your computer has booted and you now in windows safe mode

3) Open up Driver Sweeper application.

4) Put check marks in the boxes next to the following items

- NVIDIA Display

- NVIDIA PhysX

5) Click the Analyze button

Once the program is done analyzing you should see a list of items with check marks next to all of them. If for some reason all the items do not have checkmarks, you can click the * button, then select and then all.

6) Now click the clean button

7) Once that has completed. Close the application and reboot your machine as normal.

If you do not think you can remember these steps then I suggest you copy and paste this info into a word or text doc and save it on your desktop so you can reference it. Remember, you will not have internet access while you are performing these steps.

Once you have completed steps 1-7 you can proceed with the driver installation.

You may now go ahead and do steps 1-7 and then install your new drivers.

Happy New Drivers!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die handleiding is inderdaad wel tot op het bot. Maar daarmee sluit je natuurlijk alle mogelijke stoorzenders uit.

Heb je het vroeger al eens geprobeerd op deze methode?

Mocht de nieuwe driver niet geïnstalleerd raken kan je mbv Windows automatische updates of via een oudere driver wel opnieuw naar een werkende versie komen mocht dat je schrik wat wegnemen.

Over het algemeen zou deze methode gewoon moeten werken...

Ik zou zeggen: probeer het eens. Mocht er dan toch iets mislopen dan ben ik er van overtuigd dat we je systeem zeker weer in zijn oorspronkelijke staat krijgen. En hopelijk nog beter uiteraard!

Mocht je het niet zeker weten: je werkt met een Windows 7 64 bits besturingssysteem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, ik heb de game COD5: WAW aangeschaft (die volgens "can you run it?") makkelijk te draaien is.

http://i.imgur.com/ZmE1h.png

Maar telkens als ik de game start, valt mijn video kaart uit en wordt die opnieuw opgestart en valt de game uit (gelijk na 5minuten ofso)

Ik heb de laatste driver kunnen installeren maar toch stopt de driver met werken als ik games speel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.