Ga naar inhoud

computer start niet op


geetn

Aanbevolen berichten

Hallo,

als ik mijn computer wil opstarten krijg ik steeds de melding:

kan windows 2000 niet starten omdat het volgende bestand beschadigd is of niet gevonden kan worden

<windows 2000 root>\systems32\ntoskrnl.exe.

installeer een exemplaar van het bovengenoemde bestand opnieuw.

Weet er soms iemand hoe ik dit probleem kan oplossen,

mvg

Geetn

aangepast door geetn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een installatiecd/dvd van Windows 2000?

Dan kan je de recovery console gebruiken om je systeem te herstellen.

Stop de cd/dvd in een werkende pc en zoek het bestand ntoskrnl.ex_

Noteer de lokatie (pad) van dit bestand.

Start dan de win2000 pc op met de installatiecd/dvd en ga naar de recovery console.

Typ daar expand bronpad\ntoskrnl.ex_ %windows 2000 root%\systems32 en druk enter.

Bronpad is de letter van je cd/dvd station gevolgd door de lokatie op de cd/dvd die je voordien had genoteerd.

Typ exit om de recovery console te verlaten.

Verwijder de cd/dvd en herstart de pc.

Als je tijdens het uitvoeren foutmeldingen krijgt, gelieve dan de juiste tekst hiervan te vermelden in een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je nog een andere pc met win2000 op?

Dan kan je proberen om het bestand ntoskrnl.exe daarvan te kopieren naar de probleempc.

Aangezien de pc niet meer opstart, ga je een omweg moeten nemen op het bestand op de juiste plaats te krijgen.

Maak een Ubuntu live cd en start daarmee de probleempc op.

Kies je taal en toetsenbordinstelling en neem dan in het menu de optie proberen zondeer installeren.

Ubuntu zal nu geladen worden en opstarten.

Met lokaties (locations) kan je door de harde schijf bladeren en de mappen terugvinden waar het bestand moet komen.

Je kan een usb stick gebruiken om het bestand op te zetten voor het kopieren naar de probleempc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.