Ga naar inhoud

Laptop reageert niet, start niet meer op...


Gast Raceman1910

Aanbevolen berichten

Gast Raceman1910

Dag

Ik wou nog eens proberen om de laptop van mijn zus te herstellen.

Hij wil namelijk niet meer aan. Als je hem aanlegt dan verschijnt er een windowsbalkjepost-14109-1417704091,6914_thumb.jpg maar daarna blijft hij op zwart scherm.

Ik krijg hem wel aan op veilige modus.

Soms krijg ik heb wel normaal aan maar na pngeveer 5 minuten verschijnt het BSOD, ik heb al eens geprobeert om het te lezen maar het BSOD verschijnt in allerlei kleurtjes en streepjes zodat je het niet kan lezen. Iets gelijk dit post-14109-1417704091,7103_thumb.png, maar dan in streepjes en je kan nog zien dat het om het BSOD gaat.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groeten Victor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Raceman1910

Even een logje gemaakt van hijackthis

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.3 (BETA)

Scan saved at 13:17:42, on 16/08/2010

Platform: Windows Vista (WinNT 6.00.1904)

MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.17037)

Boot mode: Safe mode

Running processes:

C:\Windows\Explorer.EXE

F:\Victor\Photoshop; CCleaner; Firefox;\TrendMicro\HiJackThis\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = Bing

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Aanmelden | Facebook

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = Hotmail, Messenger, nieuws en entertainment vind je op MSN.nl

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = Bing

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = Bing

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Hotmail, Messenger, nieuws en entertainment vind je op MSN.nl

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =

O1 - Hosts: ::1 localhost

O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\GRA8E1~1.DLL

O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide

O4 - HKLM\..\Run: [iAAnotif] "C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\Iaanotif.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [HotkeyApp] "C:\Program Files\Launch Manager\HotkeyApp.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [LMgrVolOSD] "C:\Program Files\Launch Manager\OSD.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [Wbutton] "C:\Program Files\Launch Manager\Wbutton.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] RtHDVCpl.exe

O4 - HKLM\..\Run: [skytel] Skytel.exe

O4 - HKLM\..\Run: [synTPStart] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPStart.exe

O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvCpl.dll,NvStartup

O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOCAL SERVICE')

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOCAL SERVICE')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETWORK SERVICE')

O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000

O9 - Extra button: Send to OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end to OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll

O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - (no file)

O13 - Gopher Prefix:

O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\GR99D3~1.DLL

O22 - SharedTaskScheduler: Component Categories cache daemon - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\Windows\system32\browseui.dll

O23 - Service: Agere Modem Call Progress Audio (AgereModemAudio) - Agere Systems - C:\Windows\system32\agrsmsvc.exe

O23 - Service: Intel® Matrix Storage Event Monitor (IAANTMON) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\Iaantmon.exe

O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - NVIDIA Corporation - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe

O23 - Service: WisLMSvc - Wistron Corp. - C:\Program Files\Launch Manager\WisLMSvc.exe

--

End of file - 3938 bytes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Raceman1910

Dag

Ik heb de laptop weer aan de praat gekregen, maar uiteindelijk weet ik niet wat er aan scheelde. Ik denk een driver of zo iets.

Ik heb eens met Bluescreenview gekeken of er BSOD's waren. En heb er wel wat gevonden.

post-14109-1417704091,7363_thumb.jpgKunnen jullie mij vertellen wat ik eraan kan doen. Want veel versta ik er niet van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start Bkue screen view.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en MInidumps(.dmp-bestand).

Dubbelklik op het .dmp-bestand dat overeenstemt met het tijdstip waarop je het laatste blauwe scherm kreeg.

Je zal nu een overzicht krijgen.

Geef in je volgende bericht de waarde van volgende onderdelen:

  • bug check string
  • bug check code
  • caused by driver

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Raceman1910

Bug Check String: leeg

Bug Check Code: 0x00000116

Caused by driver: nvlddmkm.sys

Die van daarvoor staan er wel niet meer bij, de laatste (deze dus) heb ik gisteren kunnen oplossen, het was de driver van het beeldscherm dat de oorzaak was. Maar de andere zijn nu wel niet opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien toch de grafische kaart die flipt.

De drivers zijn dan wel correct geinstalleerd maar dat wil niet zeggen dat de kaart zelf goed werkt.

De pc start op met de standaard vga drivers voor je scherm.

Bij het opstarten van windows worden de drivers voor de grafische kaart geladen en schakelt het systeem over op de kaart en van dan af gaat het mis.

Als je een 2de monitor aan de laptop hangt en op die monitor vertoont hij hetzelfde fenomeen, dan mag je aannemen dat je grafische kaart wel stuk is.

Als de 2de monitor wel normaal beeld geeft en het scherm van de laptop niet, dan zit de fout waarschijnlijk in het scherm van de laptop.

Anders wachten we wel op een nieuw blauw scherm om dan de foutcode te bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Raceman1910

Dag

de laptop is net weer gecrasht tijdens het installeren van updates tijdens het afsluiten van de laptop.

Daarna deed ik heb weer aan en alles leek normaal. Er was geen BSOD...

We waren daarvoor een film aan het kijken op het grotere scherm van de desktop en de crash was dus ook op dat scherm te zien...

aangepast door Raceman1910
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag

de laptop is net weer gecrasht tijdens het installeren van updates tijdens het afsluiten van de laptop.

Daarna deed ik heb weer aan en alles leek normaal. Er was geen BSOD...

We waren daarvoor een film aan het kijken op het grotere scherm van de desktop en de crash was dus ook op dat scherm te zien...

Heb je toe gestart in normale of in veilige modus?

Probeer altijd op te starten in normale modus en hou dan beide schermen in de gaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Raceman1910

Ik startte hem op in normale modus. Ik was wel nog vergeten zeggen dat toen hij opstartte dingen toonde van wat hij aan het laden was.

Maar niet gelijk in veilige modus maar meer dit: 1/1250 geladen ('naam')

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Raceman1910

Dag

Mijn zus was daarnet even aan het surfen op internet en hij crashte weer.

Daarna probeerde ik hem weer op te starten maar dat deed hij niet.

Ik probeerde het nog eens en toen gaf hij een BSOD met de volgende eigenschappen:

Bug Check String: leeg

Bug Check Code: 0x00000124

Caused by driver: hal.dll

Ik heb hem dan maar opgestart op veilige modus en dat lukte wel.

Onlangs zat ik op deze laptop en keek eens op CCleaner of er geen fouten in het register zaten en zag iets van hal.dll en dat is blijkbaar nu de oorzaak...

Ik zie wel in BlueScreenView dat er nog 2 andere BSOD's waren en een van hen had dezelfde eigenschappen als deze die ik daarnet noemde en de andere had de volgende eigenschappen:

Bug Check String: leeg

Bug Check Code: 0x00000116

Caused by driver: nvlddmkm.sys

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.