Ga naar inhoud

Problemen bij het opstarten.


mrgodlyy

Aanbevolen berichten

Telkens als ik mijn pc opstart krijg ik een paar beelden en dan ineens word het zwart scherm en een wit streepje dat linksboven blijft pinken.

Als tijdens het opstarten op F8 duw dan krijg ik op de tijd waar het zwart scherm normaal gezien komt een blauw schermpje waar je je bootsysteem kan kiezen. Ik help ze alle 3 geprobeerd en 1tje werkt maar en dat is iets van DVD Samsung... maar ik heb dus geen DVD in men drive zitten. Toch werkt het elke keer opnieuw en scheelt er nix aan mijn computer voor de rest.

Toch wil ik dit oplossing zodanig dat ik dit nietmeer hoe te doen elke keer als ik het opstart ben ik verplicht om F8 te duwen. Ik heb al in de BIOS het bootsysteem veranderd maar dat heeft geen effects, het bootsysteem blijft gewoon hetzelfde, achteraf heb ik nog eens gecheckt in de BIOS of het wel goed staat ingesteld, en dat is ook het geval.

Ik heb al een paar mensen met ervaring laten kijken maar ze snappen het zelf niet goed.. Ik heb wel geen zin om mijn pc te gaan formateren want ik heb geen externe schijf en ik heb veel belangrijke informatie op mijn PC.

help mij A.U.B. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebt je ook geprobeerd om met F5 op te starten?

Het kan zijn dat uw harddisk aan het begeven is.

Indien je met F5 wel kan dan meteen vanuit andere computer of laptop uw data veilig zetten.

Indien het niet kan dan met Ubuntu doen

Brandt de iso image op cd of dvd

Start de computer met dvd en kies voor live

Er wordt niks geinstalleerd.

Kies taal en toetsenbord.

Je komt nu in Windows achtige scherm

Nu kan je alles overzetten op een andere medium zoals pc, netwerk enz.

Nota: best netwerkkabel gebruiken want draadloos lukt niet zo goed in Ubuntu.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

maar nu met F8, het is heel raar maar het heeft totaal niets te maken met veilige modus, als ik F8 duw krijg ik een blauw menutje en daarin heb ik 3 keuzes, als ik het tweede bootsysteem klik dan start mijn pc gewoon normaal op zonder veilige modus en alle programma's die werken en doen het zoals het moet. Maar ik kan dat bootsysteem niet als origineel instelle in de BIOS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem je Sata HD en druk enter.

Begin nu terug te tokkelen op de F8 toets en normaal gezien moet je dan in die lijst met keuzes komen waar veilige modus ook tussen staat.

Neem daar eens de optie Uw computer herstellen als je die optie hebt.

Kijk nu eens of dit het probleem oplost.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.