Ga naar inhoud

Systeembeheer en administrator in VISTA


Gast ferreman

Aanbevolen berichten

Gast ferreman

Hoi allemaal,

dikke problemen hier. Ik kan geen enkel programma installeren (exe file).

Had vandaag vista geinstalleerd en nu ik itunes wou installeren zegt hij : de systeembeheerder heeft het systeem zodanig ingesteld dat deze installatie niet kan worden uitgevoerd.

Ook nog bij een ander programma zegt hij : you must be logged in as an administrator when installing this program.

Heb me suf gezocht al de hele dag op internet maar niets wil helpen....

Wie kan mij helpen???

Alvast bedankt voor de moeite

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast ferreman
Het programma tot jouw rechten zetten :

Itunes --> rechsklik, Eigenschappen --> Beveiliging --> Geavanceerd (onderin) --> Effectieve machtigingen , hier Volledig Beheer aanvinken

Zorg hierbij wel dat jouw Administrator-account geselecteerd is.

Hoe selecteer ik dan de administrator-account? Toch maar gewoon bij effectieve machtigingen en dan op selecteren te klikken???

Dan weet ik niet wat ik moet doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ferreman
Bij Beveiliging zie je de gemachtigde personen die rechten kunnen wijzigen of krijgen.

Kijk eens of je hier je eigen account kunt selecteren en volledig beheer kunt aanvinken.

Is gebeurd, maar helaas. Er komt een melding "de systeembeheerder heeft het systeem zodanig ingesteld dat deze installatie niet kan worden uitgevoerd"

Ik kan geen kant op.....:bawling:

Link naar reactie
Delen op andere sites

activeer de hidden "super" administrator in vista zit er een zo'n account als je die activeert moet het normaal wel lukken denk ik met die account

klik op start in de search box typt ge secpol.msc en doe enter

dubbel klik op de map local policy dan security options dubbelklik dan in de rechter op kolom op Administrator account status en enable die

activate_administrator.jpg

loguit als de user waarmee je aangemeld bent en dan zou je moeten kunnen kiezen tussen Aministrator account en uw account kies dan de administrator account en werk via deze of bewerk met deze account uw rechten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ferreman
Bij Beveiliging zie je de gemachtigde personen die rechten kunnen wijzigen of krijgen.

Kijk eens of je hier je eigen account kunt selecteren en volledig beheer kunt aanvinken.

activeer de hidden "super" administrator in vista zit er een zo'n account als je die activeert moet het normaal wel lukken denk ik met die account

klik op start in de search box typt ge secpol.msc en doe enter

dubbel klik op de map local policy dan security options dubbelklik dan in de rechter op kolom op Administrator account status en enable die

activate_administrator.jpg

loguit als de user waarmee je aangemeld bent en dan zou je moeten kunnen kiezen tussen Aministrator account en uw account kies dan de administrator account en werk via deze of bewerk met deze account uw rechten

Oke heb ik gedaan maar dan moet ik een wachtwoord ingeven, en wat dat zou moeten zijn????.....

Ik kan het wel opnieuw instellen maar dan moet ik een diskette in station A steken....

Wat nu??

Bedankt om te reageren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer dit eens

  1. Login op Vista met uw gewone account.
  2. start cmd zorg ervoor dat je 'Run as administrator' selecteert (rechterklik op het icoon en run as administrator klikke zal vanzelf openen dan)
  3. typ Net user administrator password (password kunt ge veranderen naar uw keuze van wachtwoord dat ge wilt e)

  4. loguit of kies andere gebruiker
  5. Login als Administrator met als wachtwoord: passsword (of het wachtwoord dat jij gekozen hebt e)

normaal zou dit moeten werken heb het getest en by mij werkt het

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ferreman
probeer dit eens

  1. Login op Vista met uw gewone account.
  2. start cmd zorg ervoor dat je 'Run as administrator' selecteert (rechterklik op het icoon en run as administrator klikke zal vanzelf openen dan)
  3. typ Net user administrator password (password kunt ge veranderen naar uw keuze van wachtwoord dat ge wilt e)

  4. loguit of kies andere gebruiker
  5. Login als Administrator met als wachtwoord: passsword (of het wachtwoord dat jij gekozen hebt e)

normaal zou dit moeten werken heb het getest en by mij werkt het

Als ik "Net user administrator password" in typ dan zegt hij dat de opdracht voltooid is. Wat moet ik dan doen? Ik vrees dat ik echt weing ken van dit soort dingen.

Kan je me nog verder helpen??

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.