Ga naar inhoud

Windows 7 loopt vast tijdens updates


Bartolomeus

Aanbevolen berichten

Ik heb al wat gegoogled en hier op het forum gekeken, maar kom er niet uit.

Probleem is dat 14 updates van Windows 7 (64-bit, legale versie op een Dell-pc) vastlopen op de negende. De pc heeft de ganse nacht opgestaan met de melding "Schakel de computer niet uit. Update 9 van 14 installeren". Daarna meermaals herstarten levert geen oplossing, hij blijft hangen.

Na deze berichten (http://www.pc-helpforum.be/f182/windows-7-update-zit-vast-32071/) te hebben gelezen, heb ik eerst een systeemherstelschijf gemaakt op de laptop (zelfde Windows en merk). Via F12 koos ik dan om de pc met de cd erin vanaf daar te laten opstarten, maar dat slaat hij gewoon over.

F8 slaat hij eveneens over.

F5 ging wel en dan kwam ik meteen in een testprogramma dat begon te lopen. Dit gaf volgende melding:

Error Code 0142

Msg: Error Cide 2000-0142

Msg: Harde Drive 0 - self test unsuccesful. Status 79

The given error code and message can be used by Technical Support to help diagnose the problem.

Vervolgens heb ik gekozen om toch maar verder te testen, wat een half uur zou kunnen duren. Dat loopt nu, maar ik kan niet wachten om de vraag te stellen: Dell contacteren of geraak ik hier zelf uit? En hoe? Eigenlijk is het dringend en met dit verlengd weekend verwacht ik geen hulp van de fabrikant vóór maandag of dinsdag.

Thanks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens "Error Code 0142" is er een probleem met de harddisk.

Dat betekend nieuwe harddisk nodig.

F8 dient je wel te tokkelen als je computer of laptop opstart.

Bedankt, dat was een goede hint. Het probleem is opgelost, al weet ik niet welke handeling (van verschillende) nu de doorslag heeft gegeven.

Misschien dat sommigen hier toch interesse in hebben. Via uw opmerking ben ik via Google hier terecht gekomen: Dell Error Code 2000-0142. De werkwijze die iemand voorstelt heb ik niet kunnen toepassen omdat ik de originele cd niet meer vind.

Maar er wordt ook een link naar Dell gegeven. Ik heb die dan gevolgd en in een tweede test terecht gekomen waar ik fout 2000-0146 zag. Daarop adviseerde Dell om in de BIOS (F2) de default settings te herladen, wat ik heb gedaan.

Na opnieuw op te starten kwam ik weer bij het beginscherm met de negende update terech, maar schakelde mijn pc vervolgens vanzelf uit. Na terug op te starten en wat geduld te oefen is alles weer normaal.

Dus bedankt voor de feedback, al blijven computers voor mij mysterieuze dingen...

Dat van dat voortdurend tokkelen had ik wel begrijpen, hoor ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.