Ga naar inhoud

draadloos internet valt weg


kaspa

Aanbevolen berichten

Hey

De laatste tijd valt mijn draadloos internet op regelmatige basis uit. Soms is dat maar voor even en de andere keren blijft het uit en moet ik de modem eens aan en uit zetten. We zitten thuis met 2 laptops en 1 desktop.

Ik heb al geprobeerd van kanaal te veranderen in de router instellingen. Het draadloos internet heeft in het begin een hele tijd perfect gewerkt.

-Merk/type router: Phillips snv6520

Zouden jullie kunnen helpen met mijn probleem a.u.b. ?

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar Start

Klik op configuratiescherm

Klik op netwerkverbindingen (verbinding bij vista).

Klik rechts op de Lan- of draadloze verbinding en dan met rechtermuisknop op eigenschappen.

Klik vervolgens op internetprotocol versie 4 en met rechtermuisknop op eigenschappen.

Ga onderaan naar DNS-servers

Voor belgacom zijn die respectievelijk

195.238.2.21 en 195.238.2.22.

Ga naar start

typ in zoekopdracht cmd

Met de rechtermuisknop op cmd klikken en dan run as administrator

typ nu dit: ipconfig /flushdns

ofwel kopieren en plakken in cmd achter >

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

De desktop is verbonden met een kabel aan de router en als het internet uitvalt zegt belgacom genius dat er een van de netwerk of lan kabels niet aangesloten is.

Dat wil zeggen dat de verbinding met de router is weggevallen. Als de verbinding met de router goed blijft maar de modem valt uit, dan ga je daar geen melding van krijgen. Je merkt dit enkel omdat je niet meer op internet kan.

Haal de router er tussen uit en trek de kabel rechtstreeks van de pc naar de modem. Ga op internet en kijk of je nog onderbrekingen krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal eens zeggen hoe de computers verbonden zijn:

Er komt een groene kabel(adsl?) toe op de modem (Phillips snv6520) vanuit die modem loopt er een gewone internet kabel naar de desktop. En de 2 laptops werken met het draadloos internet. Ik heb alleen maar een modem staan die dus draadloze signalen kan uitzenden en geen router.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.