Ga naar inhoud

Firefox backuppen: is dit de goede manier?


Passer

Aanbevolen berichten

Binnen enkele dagen ga ik van XP naar Win 8 en 'k wil dus mijn FF gegevens overzetten op mijn nieuwe FF

is dit (< klik!) de goede manier? (want ik heb dus iets als UW5r78ce.default ergens bewaard - maar 'k vraag me af of die map in Win8 ook dezelfde naam mag/moet hebben als ik ze terugplaats)

Want: 'k heb enkele maanden geleden ook nog een bookmarks-2013-06-22.json - bestand bewaard - alleen vind ik in mijn FF niet HOE ik dat deed en hoe ik het terug zou moeten plaatsen.

(ik vind dus bij FF geen backup en restore-knop/functie terug ... ?? wellicht zoek ik niet op de goede plaats?)

Dus: is de eerste of de tweede methode aangewezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fcbrugge (hé, vanuit de omtrek?)

aha: dààr haalde ik wellicht dat .json-bestand?

Alleen: 'k zie er niets van 'terugplaatsen' - hoe krijg ik die dan op mijn nieuw systeem? (wellicht gewoon dubbelklikken op die json ?)

en dank je voor je antwoord hé !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fcbbrugge

sla je bestand op in de cloud of usb stick of....op je nieuw systeem dan klikken op importeren ...en je json aanklikken...

nu van Antwerpen maar al jaren supporter van Cub!

Link naar reactie
Delen op andere sites

is dit (< klik!) de goede manier? (want ik heb dus iets als UW5r78ce.default ergens bewaard - maar 'k vraag me af of die map in Win8 ook dezelfde naam mag/moet hebben als ik ze terugplaats)
Dit is inderdaad de goede manier om je volledig profiel over te zetten; dan heb je gelijk ook de bladwijzers mee.

De naam in win 8 hoeft niet hetzelfde te zijn.

Installeer FF en start dan op.

Bepaal de lokatie van de xxxx.default op de win 8 en kopieer de inhoud van de oude map (UW5r78ce.default) naar de nieuwe map.

Niet de map zelf kopieren maar enkel de inhoud dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Kweezie, 'k hou de map nog even in reserve, maar het terugzetten van die json gaf me zowel mijn bladwijzerwerkbalk als al mijn koppelingen (bladwijzers) terug - alleen mijn addons moest ik terug ophalen - nu ja...

- - - Updated - - -

Clarkie: dank je voor de link - Paragon is verwijderd, Easeus er opgezet en die werkt een boel makkelijker (gebruiksvriendelijker) dan Paragon - installatie, bootcd maken en een eerste kloon: nog geen 10 minuten werk! (daar waar mijn vroegere Drive Image er nog 20 minuten voor nodig had)

'k ben weer gered xD (óp naar het volgende probleem? :D )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Kweezie, 'k hou de map nog even in reserve, maar het terugzetten van die json gaf me zowel mijn bladwijzerwerkbalk als al mijn koppelingen (bladwijzers) terug - alleen mijn addons moest ik terug ophalen - nu ja...
Klopt en met de andere manier heb je gelijk alle addons, plugins en persoonlijke instellingen ook weer terug en kan je gewoon verder zoals je gewend was.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.