Ga naar inhoud

kan niet meer inloggen met Outlook Express


reddevel

Aanbevolen berichten

Heb een probleem met outlook express, kan namelijk niet meer inloggen op de mailserver als ik dit doe met het programma Outlook doet ie het wel. Heb het account al enkele malen verwijderd en opnieuw aangemaakt maar krijg steeds weer de vermelding dat wachtwoord of gebruikersnaam niet goed zouden zijn terwijl het met de zelfde gegevens in Outlook wel lukt. Is er iemand die mij kan vertellen wat hier het probleem is en hoe ik dit kan oplossen of wordt dit een nieuwe installatie van Outlook Express???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogelijk één of ander onderdeel van OE dat corrupt is en daardoor de werking blokkeert. Dit kan je even uittesten door alle .dbx-bestanden van OE tijdelijk te verplaatsen naar een andere locatie op je PC. Maak bvb. op je bureaublad een nieuwe map "Outlook Express" aan. Dan haal je op de standaardlocatie van OE C:\Documents and Settings\Gebruikersnaam\Local Settings\Application Data\ Identities\... lang cijfer\Microsoft\Outlook Express alle bestaande .dbx-bestanden weg en kopieer je deze naar de map op je bureaublad. Dan start je OE opnieuw op, er worden nieuwe (lege) mappen aangemaakt en daarmee probeer je of verzenden en ontvangen terug lukt. Is dit positief dan weet je dat niet de verbinding, de instellingen of het programma, maar wel de bestanden de oorzaak van je problemen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hadden weer problemen met outlook express konden nu wel verzonden maar niet ontvangen, alle instellingen zijn volgens mij goed ook wat de gegevens voor het aanmelden bij de mailserver betreft. Hopelijk kan mij iemand vertellen wat hier het probleem kan zijn. Heb momenteel daar Thunderbird geinstalleerd en deze werkt dus wel goed met dezelfde gegevens. Allée voorlopig althans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je eigenlijk het verplaatsen van die .dbx-bestanden al geprobeerd ? Want ik lees nergens de resultaten van deze actie. En die zijn de (mogelijke) sleutel tot je problemen met OE. Zeker omdat de andere mailprogramma's wel werken, zodat een verbindingsprobleem uitgesloten kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je eigenlijk het verplaatsen van die .dbx-bestanden al geprobeerd ? Want ik lees nergens de resultaten van deze actie. En die zijn de (mogelijke) sleutel tot je problemen met OE. Zeker omdat de andere mailprogramma's wel werken, zodat een verbindingsprobleem uitgesloten kan worden.

heb deze nog niet geprobeerd ga het wel eens uitvoeren, kan wel enkele dagjes duren daar het dit probleem zich voor doet bij de buurman maar ik laat in ieder geval het resultaat horen. Heb hier nog een vraagje over namelijk de .dbx bestanden zijn toch de aangemaakte mappen in outlook express of heb ik het hier mis, mag ik deze na de test terug plaatsen of moeten die verwijderd blijven???

Link naar reactie
Delen op andere sites

De .dbx-bestanden zijn inderdaad alle mappen die als standaard in OE gebruikt worden (bvb. Postvak IN.dbx, Verzonden Items.dbx, enz.), maar ook alle mappen die je zelf aangemaakt hebt in OE (bvb. Oude Berichten.dbx of zo), hetzij als onderverdeling van een bestaande standaardmap, hetzij als volledig nieuwe map. Let op : deze .dbx-bestanden zijn "verborgen bestanden", dus als je deze gaat zoeken moet je eerst de "verborgen bestanden" vrijgeven.

Mocht blijken dat verzenden en ontvangen met een nieuwe OE optimaal functioneert, dan kan je deze bestanden - één na één - terugplaatsen om te ontdekken welk van de .dbx-bestanden de oorzaak van de problemen is geweest. Uit een beschadigd .dbx-bestand kan je nog steeds de individuele berichten halen om deze terug te plaatsen in de nieuwe mappen van OE. Maar dat is iets voor later ... eerst maar eens kijken of de eerste optie - verzenden/ontvangen met een nieuwe OE - lukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.