Ga naar inhoud

Meerdere aansluiting op interet is fataal


Lunatic

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik heb een probleem met mijn netwerk ...

Ik het thuis een combinatie van router en modem en gebruik een desktop, laptop, en soms andere zaken zoals PSP of Itouch...

Het probleem ? Als iemand bijde gebruikt(laptop,pc) krijgt 1 van de 2 geen verbinding! Zeer vervelend! Iemand vertelde me om in de setup te gaan via mijn browser, maar ik vind de code niet om op mijn setup te komen ...

Help aub :)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt geen code nodig om naar de router te gaan.

Start de browser en typt 192.168.2.1 of 192.168.1.1 en je komt in de router.

Als je nooit in de router ben geweest dan moet je bij wachtwoord leeg laten of indien er admin staat zo laten staan.

Dat de ene wel werkt en de andere niet heeft misschien te maken dat je niet op automatisch DHCP staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open de opdrachtprompt, typ ipconfig en druk op enter.

Het nummer bij standaard (of default) gateway is het nummer dat je moet gebruiken om in de router te geraken en de instellingen aan te passen.

Welke modem/router combinatie gebruik je? Merk en model graag.

Als we weten met welk toestel je werkt, kunnen we meer specifieke hulp bieden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de handleiding is het 192.168.1.1

Dus op de browser en typ 192.168.1.1 zonder http://

Als dat niet zo is:

Ga naar start

Typ in zoekopdracht dit: cmd

Je ziet nu cmd en dan met de rechtermuisknop run als administrator klikken.

Typ nu dit achter > ipconfig /all -->(ipconfig spatie /all)

Maar het kan zijn dat je de router eerst moet herstarten door de stroom af te zetten en weer aan te zetten. Op de achterzijde ziet je ook Power switch knop en die moet je aan zetten.

post-6829-1417703885,2385_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje voor de uitleg, maar het lukt niet, ik vroeg al aan een vriend wat het probleem zou kunnen zijn, en toen hij me hielp viel het hem op dat ik meerdere internet connecties heb staan >.<, te veel dus =), zijn uitleg -> mijn router zit in de knoop, wat nu ! ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk bedoeld u vriend dat Windows veel router ziet.

Dan kan je beter beveiligd netwerk doen.

Bij beveiligd netwerk mag alleen computer en andere router die ingesteld zijn als access-point binnen de netwerk en de rest wordt tegengehouden.

Woont u in een appartement of waar veel huizen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.