Ga naar inhoud

Paar problemen en vraagjes ivm de Sitecom Wireless Range Extender WL-330...


stephane4

Aanbevolen berichten

Ik heb een paar vraagjes over de range extender omdat ik toch niet alles goed snap. Ik heb http://www.pc-helpforum.be/f211/wireless-range-extender-26446/ gelezen en ik heb de handleiding die op de cd-rom zat gelezen, ik zie daar toch een paar verschillen in.

1. Bij de eerste stap als ik een IP adres moet instellen, op de handleiding van deze site staat dat ik 192.168.0.10 moet gebruiken, in de handleiding die meegekomen met het apparaat is staat er 192.168.0.2, waarom dit verschil, maakt dit iets uit? Ik heb gwn de 0.10 gebruikt, tot hier werkt het. Ook staat er op deze site dat ik een standaardgateway moet instellen, in de handleiding van het apparaat staat dit niet, maakt dit iets uit of ik dit invoer of niet? Ik heb nu gwn de instructie van de site gevolgd.

2. Dan probeer ik in de browser de settings van de extender te gebruiken maar als ik het ip adres van de extender intyp in de browser werkt het niet, ik krijg geen verbinding. Ik krijg alleen verbinding als ik eerst connecteer met de extender ipv van mijn bbox wireless modem. Dit staat in geen beide handleidingen dus vroeg ik mij af of dit normaal is.

3. Ok nu zit ik dus in de settings, ik heb alles gedaan zoals er op de site hier stond. Er staat wel niets in over de DHCP server, ik heb geen idee wat dit doet, waarvoor wordt dit gebruikt? Als ik een voorkeurs DNS-server heb ingesteld moet ik die DHCP server dan gebruiken? Voor het moment heb ik de dhcp server gwn uitgeschakeld.

4. Ik sla alle settings op, er staat dat de extender terug moet opstarten, na 20 seconden druk ik op ok. Ik trek de netwerkkabel eruit en ik krijg 5 streepjes internet maar ik krijg toch geen verbinding op mijn PC, wat kan het probleem zijn? Er staat ook 'unidentified network".

5. Nu zou ik graag mijn extender ergens anders in huis zetten maar als ik het stopcontact uittrek en mijn extender ergens anders zet zullen de settings niet gwn resetten?

Tot daar mijn vragen, bedankt voor de hulp.

Edit

Ok het meeste hiervan heb ik zelf opgelost. Ik heb terug automatisch IP adressen toewijzen aangezet(bij configuratiescherm). Ik had geen idee dat dit moest gebeuren aan gezien dit nergens geschreven stond. Nu nog 1 vraagje, hoe zit dat met die DHCP server, zie vraag 3 hierboven.

aangepast door stephane4
Link naar reactie
Delen op andere sites

192.168.0.10 moet gebruiken, in de handleiding die meegekomen met het apparaat is staat er 192.168.0.2, waarom dit verschil, maakt dit iets uit?

Het maakt niks uit zolang het hoger staat dan 192.168.0.1

standaardgateway

Je dient daar de IP adres van de router op te geven.

DHCP server

Bij de range extender moet je dat uitschakelen en dus op UIT klikken want Bbox geeft de DHCP

Nu zou ik graag mijn extender ergens anders in huis zetten maar als ik het stopcontact uittrek en mijn extender ergens anders zet zullen de settings niet gwn resetten?

Nee je mag steeds de range extender veranderen van locatie.

Je kan beter deze handleiding gebruiken zoals duidelijk vermeldt staat op mijn handleiding die Asus heeft vermeldt.

De handleiding op de cdrom kan je beter achterwege laten.

Indien je niet goed gedaan had dan moet je achteraan van range extender op reset knopje blijven drukken en stroom uit en dan stroom aan en opnieuw op resetknop drukken en weer stroom uit en aan.

Dan kan je opnieuw beginnen zoals in de handleiding is vermeldt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.