Ga naar inhoud

Apparaatbeheer vindt printer niet


alco

Aanbevolen berichten

Na een crash heb ik Win 7 opnieuw op mijn vaste PC geïnstalleerd. Enkele probleempjes gehad om de printer-scanner terug aan de praat te krijgen, maar nu vindt apparaatbeheer de printer (Canon MG5250) niet terug. Ook niet via "Apparaten en printers". Vanaf beide PCs (laptop en vaste PC) print ik draadloos zonder problemen af...Het gekke is wel dat in Office, wanneer ik de printopdracht geef, ik de keuze krijg uit drie verschillende versies van dezelfde printer. Iemand enig idee hoe ik dit opgelost krijg?:hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je de printer installeren voor draadloos gebruik?

Verwijder alle software van Canon.

Voer dan onderstaande uit:

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (als je niet wilt dat Google Chrome op je PC als standaard-webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en na de analyse op 'Schoonmaken'. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Installeer dan de software opnieuw. Zet de printer pas aan als er om gevraagd wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Clarkie,

Ik heb dat allemaal netjes gedaan... Geen resultaat.

De printer verschijnt nog steeds niet in apparaatbeheer, bovendien wil hij zich niet meer draadloos laten aansluiten (de laptop doet dat wel :dong:).

Voorlopig beredder ik mij dus maar met de USB-oplossing. Wel jammer als je speciaal een draadloos toestel koopt.

Toch bedankt voor jouw tussenkomst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je de printer draadloos wil gebruiken op je desktop ( moet dan wel Wifi ondersteunen) zet je de printer uit, indien via USB kabel verbonden verwijder je de kabel ook.

Verwijder alle software van Canon in programma's en onderdelen, dat te bereiken is via start-> configuratiescherm.

Controleer ook in apparaatbeheer of je printer (s) daar weg is. Anders verwijder je die daar ook.

Voer ccleaner nog eens uit.

Volg dan deze handleiding, je moet wel even door scrollen tot bij de installatie voor draadloos printen.

Indien je niet beschikt over de juiste software versie kan je die downloaden via deze link.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry jongens, maar al wat voorafgaat geprobeerd.

De laptop vindt de printer zonder enig probleem, de vaste niet (ook al staat hij in het netwerk als gedeeld.

Het gekke blijft wel dat hij onder "Apparaten en printers" niet (niets trouwens) weergegeven wordt.

Afijn, ik kan printen (zij het met kabel), dus laat ik het maar zo.

Bedankt voor jullie moeite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.