Ga naar inhoud

Externe schijf werkt niet


dixy

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

ik werk met Vista.

Behalve mijn harde schijf in de laptop werkte ik tot op heden met twee externe harde schijven.

De laatst aangekochte is een SAMSUNG Story van 1,5 Terrabyte, deze schakel ik maar in als ik iets wil kopiëren.

Mijn schijf welke dagelijks aanstaat met de laptop is een PACKARD BELL Store & Save model HD D2 U2 va 500 Gygabytes. Ik denk dat de schijf een vier a vijf tal jaren oud is.

Tot gisteren liep alles gesmeerd. Vandaag bij het aansteken van alle toestellen krijg ik wel stroom op de externe schijf maar een rood controlelichtje knippert. Ik voel en hoor de schijf niet meer draaien.

Er staan nochtans veel bestanden op welke ik nog moet kopiëren naar mijn tweede schijf SAMSUNG.

Nen mens doet dit niet elke week hé. Ik ben naar configuratiescherm gegaan en naar apparatenbeheer. Nergens is die schijf te vinden. De grote externe schijf SAMSUNG van 1.5 Tb is wel te zien in schijfbeheer samen de harde schijf van de laptop. Andere USB poort gebruiken helpt niet. Laptop uitschakelen en alles tesamen opstarten helpt ook niet.

Graag zou ik nog één maal mijn schijf in werking zetten om vlug alles te kopiëren.

Zijn al mijn bestanden nu verloren of kunnen deze gered worden in een herkende zaak ?

Hopend op een positief antwoord, groet ik jullie

Hieronder een omschrijving van mijn externe schijf:

http://translate.google.be/translate?hl=nl&langpair=en%7Cnl&u=http://www.elitek.co.th/download/driver/HD-D2%2520Series/HD-D2-U2-TW%2520(Ali)/HD-D2-U2.htm

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Jean-Pierre, dat was ook mijn bedoeling. De voornaamste bestanden kopiëren van de harde schijf op de eerste externe schijf en de bestanden welke zeker niet weg mochten nog maals kopiëren op de tweede externe schijf. Natuurlijk is het nu die eerste schijf welke stil is gevallen zonder dat ik alle bestanden heb kunnen kopiëren. De meeste bestanden staan wel op die tweede schijf maar ja ik kopieer nu ook niet elke week van de ene externe naar die andere, zodat ik toch wat bestanden kwijt zal zijn. Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.