Ga naar inhoud

Geluidskaart en grafische kaart vernieuwen


IE8

Aanbevolen berichten

Ik heb nog een oude desktop PC, moederbord ASRock K7S41, AMD Athlon XP 3000+, 1GB, die nu onder Windows XP Pro SP3 draait. Ik zou die willen opfrissen met een geluidskaart en een nieuwe grafische kaart (een vrij 1,5V AGP1 8x slot is aanwezig).

Welke kaarten komen hiervoor in aanmerking en kunt U mij aanbevelen?

PS: Voor wat de kwaliteit van de kaarten betreft ben ik niet kieskeurig, het is enkel de bedoeling dat deze aan de minimale eisen voldoet om er Windows 7 op te installeren.

aangepast door IE8
PS
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uw moederbord is niet geschikt voor Windows 7 want er zijn geen drivers beschikbaar.

Als uw computer zo goed werkt laat het zo want Windows XP is nog altijd de betere Windows op dit moment.

Windows 7 zal misschien de drivers hebben voor uw moederbord maar dat zijn meestal emulatie drivers die minder van kwaliteit is.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg bedankt voor jouw antwoord, dit is al een illusie minder.

Anderzijds wens ik toch een betere videokaart en een afzonderlijke geluidskaart te monteren, gezien ik over audio- en videobewerkingsprogramma's beschik die melden dat de huidige hardware niet voldoet.

Alleen kan ik er niet meer aan uit wat je tegenwoordig nog in deze oudere PC kunt inbouwen. Ik heb nog een vrij PCI slot en het vermelde 1.5V AGP 8x slot. Welke van de actuele kaarten komen hiervoor nog in aanmerking? Het hoeft geen gamer videokaart te zijn want computerspelletjes interesseren me totaal niet en ook geen surround geluidskaart want aan mijn twee boxjes heb ik genoeg, voor het beluisteren van perfect geluid gebruik ik andere media.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.