Ga naar inhoud

[OPGELOST] Wireless G Range Extender


siMON

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag de range extender wireless g DWL-G710 binnengekregen van D-link alleen heb ik dat nog nooit geïnstalleerd..

het zit zo: ik krijg een nieuwe pc waarschijnlijk met vista op en later window 7 maar ik vrees voor het signaal aangezien mijn zus en ik dan een pc hebben, zullen die elk in onze kamer staan. Met de laptop in één van onze kamers hebben we signaal beneden maar met de desktop die de kamer ernaast staat, hebben we dikwijls slecht signaal. Daar werken we met zo'n Wireless usb, op de laptop gebruiken we niets.. gewoon draadloos

ik vraag me dus af, die range extender die veel lijkt op een router moet waarschijnlijk aangesloten worden op één van de computers? Maar dan vraag ik me af, hoe krijgt de andere pc dan het signaal door? Moeten we nog iets gebruiken van een wireless USB of kan je in je taakbalk rechts dan gewoon het ssid van die range extender scannen en op internet gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

range extender is niks anders dan een access-point of beter gezegd een extra antenne.

Je steek die gewoon in de stopkontakt en dat is alles.

Range extender zoek de signaal van de router.

De computer / laptop kan de signaal nemen van range extender of router.

Indien u in de router mac adressen hebt toegevoegd van laptop / computer dan moet je van range extender de mac adress die je aan de onderkant vindt toevoegen aan de router.

Bij sommige moet je nog een cd gebruiken maar dat gaat heel gemakkelijk.

Ik zou wel eerst in de router kijken bij kanalen en SSID of je de signaal kan verbeteren. Waarschijnlijk staat daar b/G of 11/125 en verandert die in G of maximaal signaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je laptop heeft een draadloos netwerkkaart en dus geen probleem.

Je computer heeft normaal gezien een netwerkkaart om netwerkkabel te gebruiken.

U kan ook netwerkkabel inpluggen in range extender want die heeft minstens 1 poort.

Dus computer gat via netwerkkabel naar range extender en van daaruit draadloos naar de router.

Ofwel gebruikt je usb wireless om draadloos te verbinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik weet wel dat een laptop een draadloze netwerkkaart heeft ;)

maar die netwerkkabel gebruiken op de desktop is geen optie.. dan kan je hem weinig tot niet verplaatsen die range extender

ik zal zien of het signaal goed genoeg is als ik hem naast mijn pc zet .. anders gebruik ik geen netwerkkabel en zet ik hem ergens waar hij het signaal beter kan opvangen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.