Ga naar inhoud

PB OneTwo start (soms) niet op


perrush

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

ik heb een nieuwe PB OneTwo die rare kuren vertoond. Het probleem is het volgende :

- 90% van de tijd: bij het aanzetten (drukken op het PB-logo) brandt de knop 1 seconde om dan terug uit te gaan. De computer start dan gewoon niet op.

- 5% van de tijd : blijft het logo branden en begint de computer op de starten maar valt ergens tijdens de opstart terug uit.

- 5% van de tijd : start hij gewoon op en kun je hem heel de avond gebruiken. Een heel enkele keer valt hij tijdens het gebruik uit.

Hij is nog in garantie, maar het probleem is dat hij al een keertje weggeweest is naar PB maar dat het probleem daar blijkbaar niet gevonden is. Voor ik hem opnieuw terugstuur wil ik zelf toch eens nadenken wat er fout zou kunnen zijn (zodat ik die prutsers op het goede spoor kan zetten).

Iemand een idee wat de mogelijke problemen kunnen zijn ?

Zelf dacht ik er aan 2 :

1) slechte voeding

2) bios probleem

iemand suggesties ? ervaringen ?

Greetz

Stefan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal een kwestie worden van elimineren.

Zo kan je het ram-geheugen en harde schijf zelf testen.

Als je een herstelschijf voor windows 7 hebt, kan je het ram-geheugen testen.

De handleiding om ze te maken en te gebruiken in bijlage.

[ATTACH]8977[/ATTACH]

Je harde schijf controleren op fouten kan je door in de verkenner of deze computer door rechts te klikken op je schijf, kies eigenschappen.

Dan extra dan nog foutcontrole.

Andere leden weten misschien nog wat mogelijkheden.

Maar je zegt het zelf hij is in garantie, en het is onbegrijpelijk dat ze bij packard bell niks vinden.

Een noodschijf voor windows 7 maken.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

en het is onbegrijpelijk dat ze bij packard bell niks vinden.

tja ... moet je mij niet vertellen. Heeft me 2 ritjes Antwerpen gekost en het gaat me er opnieuw 2 kosten ... ... :(

Maar dat ze bij PB niets vinden doet me vermoeden dat er meer aan de hand is. Ik dacht bvb aan een temperatuursprobleem, die zijn klassiek moeilijk op te sporen. De 2 CPU's zijn nu max 55 en 60 °C en dat loopt niet echt op bij gebruik, dus dat lijkt het me niet te zijn (al schrok ik wel dat het zo hoog is).

RAM geheugen zal ik eens testen, tnx

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.