Ga naar inhoud

Pc start steeds opnieuw op na afsluiten


retlawv

Aanbevolen berichten

Pc start steeds opnieuw op na afsluiten

Een collega van mijn vriendin vroeg of ik eens naar haar pc kwam kijken.Er waren problemen bij het afsluiten.Telkens zij de pc afsluit ,doe hij dit ook maar van zodra deze volledig afgesloten is start hij elke keer automatisch terug op.

Wie weet hoe ik dit kan oplossen.Zij heeft windows xp.

Alvast bedankt

Walter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk "crasht" windows bij het aflsuiten, en voert dan automatisch een herstart uit. Dit kan je uitschakelen door bij de systeemeigenschappen (rechtermuis op Deze Computer, dan eigenschappen) op het tabblad "geadvanceerd" de opstart- en herstartinstellingen te openen. Hier vervolgens bij systeemfouten het vinkje weghalen bij "De computer automatisch opnieuw opstarten". Dan geeft je PC daarna in ieder geval een foutmelding i.p.v. automatisch opnieuw op te starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Stegi soft dat heb ik al gedaan zonder succes.Komt ook geen foutmelding op.

Alvast bedankt

---------- Post toegevoegd om 21:05 ---------- Vorige post was om 21:04 ----------

Hallo jean Pierre,

Bedankt.Hoe geraak ik in de bios en waar vind ik dan die wake on Lan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jean-Pierre

Ik heb gedaan wat je gevraagd heb.Maar probleem blijft nog steeds.

In de bios bij power APM configuration vond ik

Power buttom mode (on/of)

Pestore on AC Power loss (power off)

Power by RTC alarm disabled

Power by External modus disabled

Power by PCI Devices Disabled

power by PCIE devices disabled

Power by PS/2 Keybord Disabled

Power by PS/2 mouse disabled

Waar ik wel achter gekomen ben is dat als ik bij het afsluiten van de pc de stroom onderbreek ôp het moment dat de pc afsluit.En ik wacht een minuutje ofzo voor ik de stroom terug opzet dan start hij niet automatisch op.

aangepast door retlawv
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.