Ga naar inhoud

USB controllers werken niet meer


RFMT

Aanbevolen berichten

Kortgeleden heb ik een usb-stick die nat was gebruikt. Even deed hij 't, maar kort daarna gaf het de geest. Hierna andere externe harddisks geprobeerd en die deden het ook niet meer. later deze ook op andere PC's geprobeerd maar nergens doen ze het. Misschien ten onrechte, maar ik denk dat als ik mijn PC opnieuw configureer dat ik dan alles weer werkend krijg. Probleem is dat ik geen back up heb of kan maken van mijn data (vooral afbeeldingen en documenten). Dus voorlopig kan ik dit niet doen, want daar zijn mijn opgeslagen afbeeldingen te belangrijk voor. Het branden op dvd kan, maar het gaat om 35 gigabyte... Weet iemand of ik de externe schijven kan afschrijven en of er een mogelijkheid is om usb ingangen weer te herstellen? Bij een poging om via apparatenbeheer de installatie ongedaan te maken ben ik inmiddels mijn draadloze muis en toetsenbord kwijt....en het is me niet meer gelukt ze aan de praat te krijgen. Kortom, het wordt van kwaad tot erger!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onderstaande methode heb ik ooit gebruikt om usb aan de praat te krijgen.

Er stonden toen ook geen foutmeldingen bij in apparaatbeheer.

Log in op een account met administrator rechten en zorg voor een verbinding met internet.

Ga naar apparaatbeheer en klap de lijst met usb controllers uit.

Doe dan dit voor elke controller in de lijst.

  • dubbelklik om de eigenschappen te zien.
  • open de tab driver (besturingssoftware)
  • klik op de knop update drivers (besturingssoftware)
  • volg de instructies

Link naar reactie
Delen op andere sites

Copy / paste:

Klik start en klik rechts op "computer" en kies eigenschappen > klik op tabblad: "geavanceerde systeem instellingen" > Klik op tabblad "hardware" > en vervolgens op apparaat beheer > zoek in de lijst naar: "usb poorten" (Universal Serial Bus-controllers) > Klik rechts op één van die usb poorten > eigenschappen > Stuurprogramma > stuurprogramma bijwerken > Op mijn computer zoeken > Ik wil zelf kiezen uit een lijst > en klik een driver aan met 'microsoft' achteraan > installeren.

Doe dit voor andere usb poorten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, ook dat wil niet lukken. Ik ben bang dat ik opnieuw moet configureren. Op zich niet moeilijk ware het dat die kapotte usb ingangen er voor gezorgd hebben dat ik 2 externe harde schijven niet meer kan gebruiken. Ook op andere PC's geven ze niks weer. Ze starten en je hoort ze draaien, maar je vindt ze niet terug op de PC. D.w.z. dat ik geen back up heb meer en ook geen back-up kan maken. heb overigens ook geprobeerd met usb ingangen achter de PC waar de printer etc. in zaten, maar ook tevergeefs. Nu zijn mijn vragen:

1. Is er nog een mogelijkheid om mijn usb ingangen te testen of ze het nog doen? Kan het zijn dat ze voor altijd naar de knoppen zijn?

2. Is er een andere manier waar op ik zo'n 80 gigabyte kan back-uppen (behalve dan met zo'n 12 dvd; wat in uiterst geval wel een mogelijkheid is...)

3. Is het opnieuw 'booten'of configureren wel een oplossing of moet ik iets hardwarematig vervagen?

Tjoepke, dank tot zover voor je hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet wellicht uw harde schijf terug configureren.

Start > configuratiescherm > klassieke weergave > systeembeheer > computerbeheeer > klik op schijfbeheer > Eventjes wachten > rechts onderaan verschijnen al uw aangesloten harde schijven > staat daar een externe harde schijf bij? > Hij is misschien aangeduid met een zwarte kleur > zo ja klik met rechtermuisknop op die schijf > en installeer de harde schijf.

Een USB poort testen kan je doen met een volt meter of ik heb zelf een lichtje dat ik gewoon op de poort kan aansluiten. Brand het licht dan werkt de usb poort.

Nu je zegt dat geen enkel usb poort werkt, je hebt toch niet "per ongeluk" in de bios wat zaken veranderend? Want je kan daar je USB poorten aan of uit zetten?

Hoe te controleren? Is een beetje afhankelijk van elke pc.

Globaal genomen > start pc op > druk 'del' knop in of F2 (je kan dit zien als je pc opstart >press *** voor settings< > blader eens in je bios en kijk bij USB daar staat wellicht Disable off Enable> je zet hem op Enable > exit > Wil je alle zaken opslaan? Druk op yes

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.