Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Maakt de volgorde iets uit van de RAM geheugen? Ik had 4 GB aan RAM, heb vier sloten. Standaard zat er 4 x 1 GB in. Heb nu 2 x 2 GB erbij gezet. Dus 2 x 1 GB eruit gehaald. Windows 7 zegt gewoon dat ik 6 GB heb, maar nu is de vraag of het iets uit maakt waar bv de 2 GB zit of de 1 GB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hangt van het moederbord af. Als alle banks dezelfde kleur hebben, dan maakt het niets uit. Zijn de banks is 2 kleuren verdeeld, dan moet je ze per kleur houden.

Waarom?

Als ze in 2 kleuren zijn wil dat zeggen dat ze in dual channel kunnen werken. Daardoor werkt het geheugen nog sneller. Als je ze dan niet hetzelfde zou steken, dan werkt het dual channel dus niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn twee zwarte klipjes zeg maar om de ram vast te houden en twee witte, dus moet ik dan bv. de 2 GB in allebei de witte steken? en de 1 GB in de zwarte?

---------- Post toegevoegd om 13:16 ---------- Vorige post was om 13:14 ----------

Dat hangt van het moederbord af.

Heb een Nvidia nForce650i-SLI moederbord

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.