Ga naar inhoud

Kan plots geen dvd meer afspelen met windows media player


The Dub Oracle

Aanbevolen berichten

Al eerder was ik hier over afspeel problemen, maar dat was snel opgelost met de juiste PAL instelling die niet te maken was in de player zelf.

Maar nu dit.....

Als ik een dvd in de speler leg krijg ik deze melding.

Kan momenteel geen dvd-video afspelen. Probeer het aantal weergegeven kleuren op de monitor te verminderen of de beeldschermresolutie te verlagen. Klik voor aanvullende oplossingen op Meer informatie om naar DVD-probleemoplossing te gaan.

Ik heb het al een beetje uitgezocht maar er schijnt een dvd decoder te missen, of de storing wordt veroorzaakt door een andere decoder die niet compatebel is met het microsoft xp systheem.

Wat ik ook doe, niks help.

De computer ook al terug gezet, maar ik zie niet waar deze fout zich erin sluipt :viking:

Eerst kon ik dus wel afspelen en nu plots niet meer.

Op de microsoft site kun je een programma downloaden om te kijken als je dvd decoders wel werken met xp en hij vond er 3 die inderdaad niet schijnen te werken.

Als je een werkende wil downloaden moet je 15 euro betalen tot mijn verbazing.

Wat nu ? is toch raar, eerst werkte het wel en nu niet meer.

Als ik mijn pc opnieuw schoon instaleer zal het zeker wel weer lukken, maar dat ben ik niet van plan, het gaat nu al een tijdje lekker met weer terug op xp van Vista en Win7.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dat is prima.

Nou het werkt maar moet je niet vragen hoe.

De K-player kan de film afspelen maar tijdens de playback is de PC 2 keer gecrashed.

Beeld bleef steken, plots blaauw sherm met een windows dos melding er op, en daarna starte de computer starte vanzelf weer opnieuw op.

De windows player doet het trouwens nog niet, maar ik meen nu wel met wat geluid.

Met de windows player reageerd de dvd speler ook niet, net alsof hij hem niet ziet.

Ik had trouwens ook al andere players geprobeerd, zelf de windows 10 player, maar ze instaleren niet, ze lopen direct vast, ook met een error melding.

Wat ook opvalt is dat het beeld schokt net als of de data overdracht niet snel genoeg is, het beeld springt elke keer een tikje vooruit, net alsof hij probeerd weer synchroon te komen.

Het geluid is wel ok trouwens.

Dat het beeld schokte had ik ook in het begin toen er nog niks aan de hand was, dat was opgelost met een andere speler, toen was het wel ok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uw beeld schok nog altijd?

Nog steeds meneer.

Ik heb de pc ook even gescant op virus, en een register cleaner over het register gehaald maar zonder resultaat.

Het is mij nou wel gelukt om de media player 11 te instaleren maar het werkt nog niet.

Het duurt een minuut voordat de dvd speler reageerd en hij speelt maar het eerste stukje af van de dvd, namelijk een introotje zonder beeld en daarna is het bekeken.

Dus het eerste bestand van de dvd en daarna niks meer.

Als ik windows media player verlaat denk de PC nog druk na waardoor alle icoontjes heel langzaam stuk voor stuk verschijnen, en of sub menu vensters heel langzaam openen.

Als hij met het pijnzen is opgehouden komt de originele snelheid weer terug.

Lijkt een beetje op een virus op die manier, maar Norman vind niks.

Of een soort loping ?

Ik snap er niks van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start de op computer eens en toch de hele tijd op F8

Kies voor veilig modus.

Ga naar start

Typ msconfig

Zoek alle bestanden van norman in tab service en in tab opstarten.

Vinkt dat eens uit.

Herstart de computer weer normaal op.

Norman is nu tijdelijk uitgeschakeld.

Wat is het effect?

Ja kan daarna op de zelfde manier weer inschakelen in msconfig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start de op computer eens en toch de hele tijd op F8

Kies voor veilig modus.

Ga naar start

Typ msconfig

Zoek alle bestanden van norman in tab service en in tab opstarten.

Vinkt dat eens uit.

Herstart de computer weer normaal op.

Norman is nu tijdelijk uitgeschakeld.

Wat is het effect?

Ja kan daarna op de zelfde manier weer inschakelen in msconfig.

Norman is een virus scanner, de player deed het ook daarvoor met de virus scanner aan.

Lijkt mij toch niks uitmaken, of wel ?

Denk je dat er een virus aan norman zit of zo.

Morgen ga ik er weer mee bezig, dus het wordt vandaag eerst niet.

Je bedoelt toch in veilige modus opstarten, en dan norman uitschakelen?

Het staat er wat ongelukkig namelijk.

Tot morgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.