Ga naar inhoud

Kan plots geen dvd meer afspelen met windows media player


The Dub Oracle

Aanbevolen berichten

  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Wat ben je toch allemaal mee bezig.

Bios flashen doe je alleen als het echt moet.

Het gevaar zit erin dat je moederbord kan beschadigen met flashen.

Wat je kan doen is de videokaart updaten.

Firmware flashen stond op de weblink, of ik maakte een schrijf fout.

Ik heb ook al de video kaart opnieuw geinstaleerd maar dat is het ook niet.

In de tussentijd heb ik servicepack 2 weer opnieuw geinstaleerd, maar dat help ook niet.

Het moet een software probleem zijn, iets beschadigt of iets dergelijks.

Het probleemdeed zich voor nadat ik een usb video ingang instaleerde maar die deinstaleren werkte ook niet.

Ik ga dat programma weer instaleren en nu deinstaleren met revo uninstaller, die deinstaleerd beter dan normaal deinstaleren.

Misschien dat dat help.

In de tussentijd ben ik druk er mee, daar ben ik allemaal mee bezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de Revo uninstaller werkt ook niet, die haalt ook het hele register van de instalatie weg, alle sporen dus.

Misschien wel een tip want somige trials duren maar 30 dagen, als je ze met revo deinstaleerd kun je er dan weer 30 dagen erbij plakken als het goed is omdat hij alle sporen verwijderd.

Vroeger kon ik trials pas weer gebruiken na het opnieuw instaleren van de pc, hij onthoud of de trial al eerder gebruikt was.

Maar dat ter zijde, de boel doet het nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus je enige probleem is nog steeds het afspelen van dvd's met windows media player?

Heb je al eens een andere speler gebruikt zoals VLC?

Ja, maar die hebben ook keuren.

Bij de starwars dvd zit ook een gratis player die altijd werkte maar die doet het nu ook niet meer.

De K-lite player heeft ook gebreken dus, met computercrash erbij.

Ik zal deze van jou ook eens proberen, eens kijken wat er gebeurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er stond niet bij dat het ook een speler was voor xp, maar hij doet het wel !

En eigenlijk ook goed moet ik zeggen, het beeld stotterd niet meer zoals met de K-lite speler.

Dit verschijnsel had ik al eerder zoals beschreven.

Toen ik nog geen storing had was het zo dat de windows media player stotterde en de player van starwas en nero het wel deden, en dat is nu dus zo met de K-lite speler die ook stotterd terwijl jou speler het wel weer doet.

Dan ben ik eerst even uit de brand, maar als dit zo doorgaat schijnt het afwachten zijn totdat deze player het ook begeeft, daarna zou ik dan weer andere players moeten downladen.

Te gek voor woorden, maar waar het aan ligt weet ik nu nog niet.

Dat kan ik ook niet uitstaan, de windowsplayer moet het gewoon doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke versie van media player heb je?

Als je windows mediaplayer wil blijven gebruiken zal je nog de gepaste codecs moeten vinden.

Ik had er daarvoor geen last van, en nu ineens wel, op zich dat al.

Ik had de standaard media player van de xp instalatie cd die deed het in eens niet meer dus.

Nu heb ik WMplayer 11 maar die doet het ook niet.

De storing trat tegelijkertijd op met de player die op de starwars cd zit, die deed het ook niet meer dus.

De K-lite player doet het krakkemikkeg en de VLC player doet het dus wel goed.

Bij de instalatie van de WMplayer 11 geeft hij weer dat hij ook dvdv afspeeld, dus het codec verhaal gaat niet op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

VLC player heeft andere codec die K-lite niet heeft.

Soms moet je nog extra codec toevoegen naargelang de bestand.

Maar er is toch niet om het feit heen te komen dat de windows media player het eerst wel deed, en die andere ook.

Of de codec moet beschadigt zijn door iets.

Het is niet zo dat ik nu voor de eerste keer een dvd probeer te draaien, hij funtioneerde. en nu niet meer.

Wat het is vraag ik mij af.

Andere players en of codecs geven geen goed antwoord op het probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.