Ga naar inhoud

"Probleem met audioconfiguratie"


NickyVC

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuwe laptop, en sinds gisteren is er geen geluid meer. Ik krijg bijvoorbeeld een melding wanneer ik iTunes opstart waarin staat dat er een probleem is met de audioconfiguratie.

Ik heb een eerdere discussie gelezen die ditzelfde probleem beschreef. Dit heeft helaas niet geholpen, en deze was ook op een windows XP besturingssysteem gericht.

(link naar discussie:) http://www.pc-helpforum.be/f186/geen-geluid-probleem-met-audioconfiguratie-21692/

Free audit PC heb ik overigens ook gedownload, en het bestandje met mijn pc gegevens staat in principe klaar, mocht dat nodig zijn.

Even wat extra info: Ik heb wel de laatste drivers geïnstalleerd via Catalyst Control Centre (CCC), en verdere specs van mijn systeem staan in principe bij mijn profiel (voor zover ik het kon vinden).

Bij voorbaat dank voor de moeite,

NickyVC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dan kunnen we gelijk zien welke drivers er juist zijn geinstalleerd voor je audio.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download deze driver en bewaar hem op een plaats waar je hem makkelijk terug kan vinden.

Ga naar apparaatbeheer en klap de besturing voor geluid video en spelletjes open.

Selecteer de geluidsdrivers, klik met rechts en kies in het menu voor installatie ongedaan maken.

Sluit het apparaatbeheer.

Ga naar het bestand dat net hebt gedownload en dubbelklik erop om de installatie te starten.

Volg verder de instructies van de installatieprocedure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-24773-1417704301,4349_thumb.jpgIk heb de stappen opgevolgd. Dit heeft helaas niet geholpen, ik krijg een error tijdens het installeren van het bestandje in de link, en nadat ik mijn pc opnieuw heb opgestart(na de error weer opnieuw geprobeerd en geen error tijdens het installen gekregen), krijg ik weer het installeerscherm, en krijg ik wederom een error. ik heb screenshots bij dit bericht gevoegd. Ik hoop dat dit wat duidelijkheid geeft.

post-24773-1417704301,4711_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

In je eerste bericht zeg je dat ITunes een foutmelding geeft.

Kan je daarvan een afbeelding maken en aan een volgend bericht hangen?

Als er nog andere programma's zijn die een foutmelding geven ivm het geluid, mag je ook daarvan een afbeelding plaatsen.

Klik een op het volume icoon rechts onderaan op je taakbalk.

Staat Dempen (mute) uitgevinkt?

Dubbelklik op het icoontje om het volledige geluidspaneel te openen.

Controleer of ook daar overal "dempen" is uitgevinkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.