Ga naar inhoud

Trager afsluiten win XP professional SP3 op Dell Precision PC.


ReO

Aanbevolen berichten

Tgv update orbit downloader naar 4.1.1.17 is de afsluitduur van XP van ± 3 sec opgelopen tot ± 20 sec.

Bij vorige updates was afsluitduur steeds ± 3 sec gebleven. Er werden geen programma's toegevoegd.

Er werd in save mode gescand met gratis Malwarebytes Anti-Malware 1.75.0.1300 en met AVG-Internet security-

geupdate en betaalversie: géén malware, spyware noch virus aanwezig, afsluitduur XP blijft ± 20 sec.

Hoe afsluitduur XP terugbrengen naar ± 3 sec, met eventeel op te geven (gratis?) alternatief voor orbit downloader?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ReO,

welkom op het forum.

3 seconden om Windows XP af te sluiten - 'k wil de mijne ruilen met de jouwe ! (:D)

Als je windows afsluit moeten alle progs die nog 'draaiende' zijn ook afgesloten worden, bij mij duurt dat min een minuut vanaf ik het knopje Afsluiten activeerde.

nu, tot daar. Wat je kan proberen: een herstelpunt van voor die Orbit terugzetten en kijken wat het geeft. Sluit hij dan opnieuw af na 3 (?) seconden, dan ligt het aan die orbit downloader.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De afsluitduur van XP op mijn DELL Precision 370 Desktop -Teken PC 500GB Harde schijf en 4GB Ramgeheugen - is steeds ± 3 sec geweest, tot bij de laatste update van orbit 4.1.1.17.

Na verwijdering van orbit is de afsluittijd opnieuw ± 3 sec geworden.

Dus is orbit wel degelijk de oorzaak van de vertraging.

Vermits orbit een gratis en snel video download programma is wat steeds werkte tot tevredenheid, zou ik dit indien mogelijk willen behouden, mocht de oorzaak van vertraging bij afsluiten weggenomen kunnen worden.

Hoe dus afsluitduur XP met geinstalleerde orbit downloader terugbrengen naar ± 3 sec?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een 3-tal keren achereenvolgens orbit downloader 4.1.1.17 en 4.1.1.16 geinstalleerd en terug v/d PC

verwijderd.

Telkens was de afsluitsnelheid van XP bij aanwezigheid van orbit vertraagd van ± 3sec naar ± 20sec.

Bij verwijdering v/d afzonderlijk geinstalleerde en geteste downloaders was de afsluitsnelheid steeds terug ±

3sec. Eigenaardig toch!

Vermits ik niet meer over vroegere orbit versies beschik, kunnen deze niet getest worden.

Momenteel is orbit verwijderd en is de afsluitsnelheid dus ± 3 sec.

Dit zal zo blijven tot de oorzaak van vertraging van win XP gekend en verholpen is.

Graag uw medewerking gevraagd, waarvoor dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vermits ik niet meer over vroegere orbit versies beschik, kunnen deze niet getest worden.

Toch wel want ze werden reeds gepost in bericht 5: je hoeft enkel op het rode woordje "hier" te klikken, het is een link.

Via de link kan je teruggaan tot februari 2009, da's ruim 4 jaar.

Je hebt dus maar liefst 52 verschillende versies ter beschikking om te testen...;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.