Ga naar inhoud

Nieuwe PC kopen.


Aanbevolen berichten

PC blijft traag.

Nu zit ik toch te denken aan een andere , waar ook meer "op" kan..

Is dit iets??

Specificaties MerkHP CompaqTypeDC5750 TowerProcessorAMD Sempron64 3600+ 2.00Ghz Werkgeheugen 3GB (3072MB) DDR2 Harddisk750GB Sata-IIOptische driveDVD RomVideokaartATI Radeon X1150 VGA & DVIGeluidskaartOnboardNetwerk1GB LanUSB8 x USB 2.0KleurZwart/ZilverMeegeleverdNetsnoerBesturingssysteemWindows XP ProGarantie3 Maanden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, bedankt!!

---------- Post toegevoegd om 12:35 ---------- Vorige post was om 12:28 ----------

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Alleen internetten, mailen, simpele spellen [niet te zwaar]
  2. Wat is mijn budget ? - Degene die ik op het oog heb is een 2e handse, van een bedrijf, en kost 200, meer kan ik ook niet betalen
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? - Liefst een bekend merk
  4. Ga ik overklokken ? - Nee
  5. Ga ik later upgraden ? - Misschien wel.
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - Geen idee
  7. Ga ik zelf assembleren ? - Nee
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Ja, maar Windows XP Pro, is voor mij wel voldoende
  9. Ga ik zelf installeren ? - Nee
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - Nee
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Nee, heb alles verder al
  12. Heb ik specifieke wensen ? - Wel graag een stille, maar vooral snelheid en ruimte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor 200 euro zul je niet een nieuwe pc kunnen halen, hoog uit een 2e hands en deze zullen hoogst waarschijnlijk niet upgrade baar zijn. als je wilt gaan upgraden kom je eigenlijk ook al meteen aan een samenstelling omdat je bij een merkcomputer niet snel iets kunt upgraden omdat dan bijv de voeding te licht is.

een samenstelling van 200 euro gaat mij ook niet lukken omdat je ook een besturingssysteem er bij nodig hebt en die zijn al 80 euro, dan komt assemblage er nog bij wat meestal meer dan 40 euro, een moederbord is meestal niet goedkoper dan 50 euro en een processor is ook minimaal 50 euro, dus dan zit je al over het budget heen voordat je alle onderdelen hebt.

kortom ik denk niet dat je een redelijke pc kunt vinden voor 200 euro, die je later nog kunt upgraden en waar een besturingssysteem al in zit.

ik raad je aan om nog even te wachten tot je budget wat hoger ligt en de 2e handscomputers heel goed in de gaten te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor emailen en internetten is dat genoeg al zal het niet snel gaan, maar voor games komt hij niet ver of je moet hele oude games spelen. verder is het bijna niet te upgraden omdat AM2 moederborden zon beetje zijn uitgestorven en AM 2 processoren niet meer in de winkel worden verkocht, dus dan kom je altijd aan 2e hands onderdelen. de videokaart zal het ook lastig hebben met de oudere games. je zou misschien een call of duty 1 kunnen spelen maar beter dan dat word het denk ik niet.

kortom, ik denk dat je beter kunt door sparen want die pc is eigenlijk al verouderd en zal niet lang mee gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, maar even voor de duidelijkheid, spellen als Call of duty speel ik niet. Maar de gewone casualgames van bijv. Denda en Bigfish.

De PC die ik nu heb heeft een RAM geheugen van 512 MB, en een totaal geheugen van 37,2 GB.. Dan moet ik er toch wel iets mee opschieten met een PC met 500 GB ??.

De PC die ik nu heb is ook zo'n 7 jaar oud. Als ik met een van 200 euro nog weer 5 jaar kan doen, ben ik tevreden.

Ik stel geen erg hoge eisen.

---------- Post toegevoegd om 14:31 ---------- Vorige post was om 14:27 ----------

---------- Post toegevoegd om 14:32 ---------- Vorige post was om 14:31 ----------

En een aanbieding als deze, wat mankeert hieraan??

Technische-specificaties - Budget PC, de betaalbare computer voor thuis - Goedkope PC

---------- Post toegevoegd om 14:33 ---------- Vorige post was om 14:32 ----------

aangepast door shelterhill
d'r ging iets verkeerd, zag mijn bericht niet
Link naar reactie
Delen op andere sites

daar zit nog geen besturingssysteem bij in, maar dat is wel een pc die aan jouw eisen zal voldoen.

ik weet niet wat voor een voeding er standaard in zit, maar dit is wel iets om op te letten, want als de voeding weinig vermogen heeft dan kan het zijn dat je die bij toekomstige upgrades ook moet upgraden.

verder kan ik je niet garanderen dat deze pc 5 jaar mee gaat, omdat ik niet weet wat er in de toekomst nodig zal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, ik ga het onthouden, ik twijfel alleen over de 512 MB RAM die daar op zit, dat is vrij weinig.

Is dit evt. iets, zit wel Windows XP pro bij, waar ik nu ook mee werk en wel fijn vind.

HP

Type

DX2450

Processor

AMD Phenom X3 8250 Triple Core

Werkgeheugen

2GB (2048MB) DDR2

Harddisk

300GB

Optische drive

DVD RW +/- DL

Videokaart

Nvidia 6150E Onboard

Geluidskaart

Onboard

Netwerk

1GB Lan

USB

6 x USB 2.0

Kleur

Zwart

Besturingssysteem

Windows XP Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat ziet er op zich wel goed uit, maar zoals ik zei is het belangrijk om te weten wat voor een voeding er in zit inverband met upgraden. als de voeding te licht(te weinig watt) is dan kan het zijn dat je later niet kunt upgraden zonder die ook te upgraden.

verder is trouwens de pc in bericht 7 beter dan deze omdat deze nog ddr2 heeft en die andere al ddr3. die andere pc heeft ook al een AM3 socket en deze heeft AM2.

met die andere zul je langer door kunnen dan deze, omdat AM2 bijna niet meer te upgraden is zonder alles te vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.