Ga naar inhoud

PC aanschaf


Rizla1992

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik zou hier graag wat advies willen krijgen over een aantal pc's die ik op het oog heb.

Ik heb weinig ervaring met pc gaming en nog minder met de hardware die er in zit. het meeste wat ik dan ook lees daarover is voor mij abracadabra. Voor mij is het belangrijk dat ik games op medium settings kan spelen maar high settings zou leuk zijn, dit gaat dan om games zoals arma 2 en battlefield 3.

Dit zijn mijn keuzes:

699,- euro

Mobo:MSI H77MA-G43

CPU: Intel Core i5-3450 3.10 GHz of Intel Core i5 2320 (4x 3000 MHz) Quad Core

RAM: 8 GB DDRIII 1333MHz

Videocard: ATI HD 7770 1024MB DDR5 of AMD Radeon HD 6850 (1024 MB GDDR5 - DX 11)

769,- euro

Mobo: MSI 990FXA-GD65

CPU: AMD FX-4100 ( 4x 3600 Mhz ) Quad Core

RAM: 8 GB DDRIII 1333MHz

Videocard: AMD Radeon HD 7770 (1024 MB GDDR5 - DX11)

Zijn dit goede game pc's en welke is beter? als ik voor de 1ste keuze zou gaan, welke CPU en videokaart moet ik dan kiezen?

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarvoor heb ik een PC nodig ? Eigenlijk alleen om op the gamen.

Wat is mijn budget ? 700 to 800 euro is echt mijn max, dit omdat ik ook nog een scherm nodig heb.

Een merkcomputer of een samenstelling ? Het liefst een samenstelling, ik zie dat dit vaak wel goedkoper is.

Ga ik overklokken ? - nee, hier heb ik geen ervaring mee en wil graag de garantie behouden.

Ga ik later upgraden ? - Graag, ik heb er geen zin in dat ik over 2 of 3 jaar een nieuwe computer zou moeten kopen.

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - wat is jullie advies? ik ben niet iemand die het beste van het beste nodig heeft maar misschien dat er functies handig zijn voor nu en de toekomst.

Ga ik zelf assembleren ? - nee, dit laat ik liever aan de vak man over.

Heb ik een besturingssysteem nodig ? - nee, ik heb windows 7 home premium.

Ga ik zelf installeren ? - ja.