Ga naar inhoud

PC aanschaf


Rizla1992

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik zou hier graag wat advies willen krijgen over een aantal pc's die ik op het oog heb.

Ik heb weinig ervaring met pc gaming en nog minder met de hardware die er in zit. het meeste wat ik dan ook lees daarover is voor mij abracadabra. Voor mij is het belangrijk dat ik games op medium settings kan spelen maar high settings zou leuk zijn, dit gaat dan om games zoals arma 2 en battlefield 3.

Dit zijn mijn keuzes:

699,- euro

Mobo:MSI H77MA-G43

CPU: Intel Core i5-3450 3.10 GHz of Intel Core i5 2320 (4x 3000 MHz) Quad Core

RAM: 8 GB DDRIII 1333MHz

Videocard: ATI HD 7770 1024MB DDR5 of AMD Radeon HD 6850 (1024 MB GDDR5 - DX 11)

769,- euro

Mobo: MSI 990FXA-GD65

CPU: AMD FX-4100 ( 4x 3600 Mhz ) Quad Core

RAM: 8 GB DDRIII 1333MHz

Videocard: AMD Radeon HD 7770 (1024 MB GDDR5 - DX11)

Zijn dit goede game pc's en welke is beter? als ik voor de 1ste keuze zou gaan, welke CPU en videokaart moet ik dan kiezen?

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarvoor heb ik een PC nodig ? Eigenlijk alleen om op the gamen.

Wat is mijn budget ? 700 to 800 euro is echt mijn max, dit omdat ik ook nog een scherm nodig heb.

Een merkcomputer of een samenstelling ? Het liefst een samenstelling, ik zie dat dit vaak wel goedkoper is.

Ga ik overklokken ? - nee, hier heb ik geen ervaring mee en wil graag de garantie behouden.

Ga ik later upgraden ? - Graag, ik heb er geen zin in dat ik over 2 of 3 jaar een nieuwe computer zou moeten kopen.

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - wat is jullie advies? ik ben niet iemand die het beste van het beste nodig heeft maar misschien dat er functies handig zijn voor nu en de toekomst.

Ga ik zelf assembleren ? - nee, dit laat ik liever aan de vak man over.

Heb ik een besturingssysteem nodig ? - nee, ik heb windows 7 home premium.

Ga ik zelf installeren ? - ja.

Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - niet echt omdat ik hier geen verstand van heb, ik lees alleen wel veel dat intel CPU's in verhouding met AMD erg duur zijn.

Heb ik nog randapparatuur nodig ? - ja een beeldscherm maar deze moet niet mee gerekend worden in mijn budget.

Heb ik specifieke wensen ? - alleen dat ik er goed op kan gamen.

Woont u in Nederland of België, wil u bestellen bij een specifieke (web)winkel ? - ik woon in nederland, ik heb geen voorkeur voor een (web)winkel, zolang het een goede prijs is en er goede service verleent word ben ik tevreden.

aangepast door Rizla1992
Link naar reactie
Delen op andere sites

Samenstelling:

Als processor nemen we de Intel Core i5 3450, voldoende snel om zelfs de meest intensieve games prima af te spelen. Dit wordt gecombineerd met 8GB aan Corsair Vengeance geheugen, samen met een MSI H77 moederbord.

De grafische kaart wordt een HD 7770 Ghz Edition van CLUB 3D, een leuke extra is dat je 3 gratis spellen meegeleverd krijgt. Verder is er een DVD-brander aanwezig, alsook een snelle 3TB harde schijf. Als bootschijf nemen we een razendsnelle Samsung 830 128GB SSD.

Dit alles wordt gestopt in een Antec ONE behuizing en een Corsair CX500 voeding. Assemblage is inbegrepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziet er best goed uit maar ik lees op veel sites dat mensen toch eerder gaan voor een AMD Radeon HD 6850, waarom heb jij gekozen voor de HD 7770? is deze toch beter of alleen vanwege de gratis games? een snelle harde schijf van 3TB is voor mij echt niet nodig, ik heb al moeite om 500GB vol te krijgen. maak je van een SSD schijf alleen gebruik als je iets opstart of ook nog tijdens het gamen? en bij welke winkel heb je dit uitgekozen?

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Asus, heb nog wat rond gezocht on the webs, Superjona je kiest een SSD om het besturingssysteem op te draaien en dan al het andere op een SATA schijf? en geven jullie hier de voorkeur aan een intel of AMD processor? ik lees hier zoveel verschillende meningen over dat ik echt niet meer wat wat ik nou moet kiezen. Zijn jullie ook van mening dat de CPU koelers die mee geleverd worden beter te vervangen zijn? en op de website maak ik nergens uit op dat ik bij de HD 7770 Ghz Edition van CLUB 3D 3 gratis games krijg.

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

De SSD dient inderdaad op het besturingssysteem op te installeren + enkele veelgebruikte programma's.

De harde schijf is slechts 2TB groot, blijkt een foutje te zijn op de site van Azerty. Momenteel geven we de voorkeur aan Intel processoren, omdat AMD's niet erg goed presteren met de huidige generatie. Het zou uiteraard wel het geval kunnen zijn dat AMD met de volgende generatie wel sterker is.

De standaardkoeler is prima voor normaal gebruik, het is wel wat luidruchtiger dan een andere koeler.

Ik heb onlangs nog een HD 7770 Ghz Edition van Club 3D besteld, zat netjes een voucher bij voor 3 gratis games.

De winkel is Azerty.nl.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.