Ga naar inhoud

Intel VS AMD!


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

Ik heb al heel veel gehoord over Intel en AMD.

Mij is altijd gezegd dat Intel beter is dan AMD.

Ik ben nu opzoek naar een computer om dan over het algemeen op te gamen, met een maximum bedrag van 700 tot 750 euro.

Hierbij kan ik dan soms nog eens kiezen tussen Intel of AMD maar zie wel dat Intel over het algemeen duurder is, wat ook wel bekend is.

Mijn vraag is eigenlijk redelijk simpel!

Voor de prijs van een Intel processor, kan je dan niet beter een AMD kopen?

En voor het bedrag dat ik heb zou ik dan moeten zoeken naar een AMD of Intel processor? (Hou er rekening mee dat ik ermee ga gamen!)

Alvast bedankt!

Sam

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De strijd tussen Intel en AMD is een strijd dat al jaren wordt gestreden en vermoedelijk nog een aantal jaren zal doorgaan. ;)

Momenteel is de beste keuze voor een processor als je gaat gamen de snelste i7 van Intel. De reden daarvoor is simpel: de concurrentie van AMD is niet even snel. Voor pure performance, moet je dus naar het Intel-kamp gaan.

AMD maakt geen slechte processoren, integendeel zelfs. Sommige modellen zijn uitstekend voor low-end PC's of systemen die veel rekenkernen nodig hebben. Ook de geïntegreerde GPU's bij AMD zijn stukken beter dan die van Intel. Voor een game-pc met eigen videokaart maakt dat echter weinig uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.