Ga naar inhoud

[OPGELOST] Moeilijkeheden bij streamen


Gast Yunzhu

Aanbevolen berichten

trouwens, mijn Windows Media Player werkt wel als ik mijn muziek (die gewoon op mijn laptop staat) afspeel en ook als ik een kort filmpje laat afspelen. Dus ik veronderstel dat het vooral met de webplayer of met internet iets te maken moet hebben... Het is maar een gedachte...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

en nog iets (ja sorry hoor ^^,)

Ik heb op een andere site een kleinere Media Player wél perfect kunnen afspelen (op de site van JIM). De ene keer ging het perfect en een andere keer ging het goed, zolang ik niet naar beneden scrollde (om dus het hele beeld te kunnen zien, want dat staat mooi in het midden van de pagina). Dan werd het beeld zwart, maar bleef het geluid gewoon gaan. Als ik op de pagina kom en niet scroll, gaat alles zoals het hoort.

Maar bij de grotere media player gaat het dus niet. Mss ligt het aan mijn beeld-iets? Dat grotere players te zwaar zijn? Maa-aar, dat ging altijd goed, tot dat ik besloot op te ruimen... En op andere pc's spelen die ook af (dus het ligt niet aan hun site).

Youtube gaat ook perfect btw, en ninjavideo en youku en al die dingen ook (ook als ik ze op groot scherm zet).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je zo drastisch je software opkuist, doe je best ook grote schoonmaak in het register. Bij verwijderen van software blijft er altijd wel iets achter in het register dat later voor onaangename verassingen kan zorgen.

Je zoekt hier tussen de downloads maar naar een programma voor registeropkuis (CCleaner bvb) als je er zelf nog geen hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb CCleaner nog eens laten gaan. En bij de 'Register' afdeling komt maar 1 fout die ik zelf moet oplossen

Probleem

ActiveX/COM Fout

Data

InProcServer32\c:\windows\system32\macromed\flash\flash9b.ocx

Register sleutel

HKCR\CLSID\{1171A62F-05D2-11D1-83FC-00A0C9089C5A}

Als ik deze wil herstellen, volgt de volgende boodschap:

"Het COM component CLSID\{1171A62F-05D2-11D1-83FC-00A0C9089C5A} refereert een foutief CLSID. Deze worden vaak achter gelaten nah et verwijderen van software van uw system

Oplossing: Verwijder de registerwaarde"

Dan herstel ik de fout, maar toch blijft deze altijd staan. Ik kan niet naar de desbetreffende map, want die is beveiligd door Windows zelf (met de melding dat ik in die map niet moet komen, want dat gaat over het goed verloop van programma's van Windows zelf)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar allé... ik krijg het maar niet in orde.

Ik heb m'n Adobe Flash Player eraf gehaald en opnieuw geïnstalleerd. Helaas zonder succes. Alles is exact hetzelfde gebleven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om zeker te zijn dat bij het verwijderen van een programma alles weg is, doe best dit best in 3 stappen.

1. programma verwijderen.

2. register opkuisen (met CCleaner bvb)

3. pc herstarten.

4. eventueel het programma opnieuw installeren.

Als je het register niet opkuist, blijven er meestal enkel sleutels staan met oude (foute) waarden die bij een nieuwe installatie niet overschreven worden en waardoor je dus dezelfde fouten blijft houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het programma verwijderd, CCleaner laten lopen, pc herstart en op nieuw geïnstalleerd. Weer geen verschil.

Kan het zijn dat ik echt iets van Windows zelf heb weg gedaan. Een flash-aspect van Windows zelf...al zou dat niet voor Youtube en dergelijke gelden. Eerder voor de Windows-achtige Media Players online...?

Toen ik CCleaner heb laten scannen en zo, was er weer een fout die hij niet zelf kon oplossen... Altijd ActiveX blablabla.

Active X/COM Fout

InProcServer32\c:\windows\system32\macromedia\flash\flash9b.ocx

HKCR\CLSID\{1171A62F-05D2-11D1-83FC-00A0C9089C5A}

Maar ik kan die niet zélf verwijderen, mits het in map system 32 zit, een map van Windows die vergrendeld zit, voor eigen bestwil. Daarin zitten de dingen die voor goed verloop zorgen. Maar op een of andere manier moet ik daar toch een deel van hebben geschrapt, denk ik... Of is dat echt onmogelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn computerproblemen lijken zich uit te breiden. 100% zeker dat ik veeeel te veeeel het opgeruimd. Volgens mij heb ik echt wel belangrijke Windows/Microsoft-aspecten verwijderd.

Ik heb geen ontspanningsspelletjes meer (zoals patience, mijnenveger), maar nu is ook mijn programma (van Windows zelf) om iets te bewerken verdwenen! Ik bedoel het programma: als je in de map Afbeeldingen met de rechtermuisknop op een afbeelding klinkt, kun je "bewerken" kiezen...bij mij komt nu de melding:

"Er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld. Maak een koppeling via het onderdeel Mapoties van het Configuratiescherm"

Ik vervloek de gedachte van computerkuis, nooit zal ik nog zoiets doms doen!

Is er een mogelijkheid om dingen zoals 'Ontspanning' terug te installeren. Nu staat er een lege map. Ook Rekenmachine is verdwenen, gezien ik die nogal vaak gebruikte, ben ik op zoek naar een oplossing...als die er is?

Het wordt steeds erger. Straks komt het nog zover dat ik een nieuwe laptop moet kopen!

Bestaat er niet een soort scan, waardoor ik kan zien wat ik nu precies nog heb staan, en daaruit misschien kan afleiden wat er ontbreekt?

En nog een klein vraagje: naast de startknop op het scherm kun je icoontjes plaatsen in de balk. Ook dat heb ik laten verdwijnen, ik wil graag weer een snelkoppeling van Firefox, Media Player en msn daar staan hebben. Hoe doe ik dat precies, want 'een snelkoppeling maken' komt terecht op mijn bureaublad en niet op de balk...

Trouwens al erg bedankt om mee te denken met deze problemen. Ik hoop dat er een oplossing zal zijn en ik hoop dat die niet te radicaal gaat zijn ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.