Ga naar inhoud

Samenstelling game pc


Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

ik ben al een tijdje niet meer mee in deze wereld dus had ik graag voor alle zekerheid jullie advies gevraagd i.v.m. een nieuwe pc.

Ik heb een opstelling voor ogen maar wou graag weten of dit een degelijke set-up is en/of er eventueel suggesties zijn?

Bedoeling is om deze pc enkel te gebruiken voor gaming toepassingen (voor mail, internet, etc gebruik ik laptop).

Alvast mijn dank!

 

 

Waarvoor heb ik een PC nodig? Gaming

Wat is mijn budget? 800€-900€

Een merkcomputer of een samenstelling? Samenstelling

Ga ik overklokken? Neen

Ga ik later upgraden? Ja

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? Ja

Ga ik zelf assembleren? Ja

Heb ik een besturingssysteem nodig? Ja

Ga ik zelf installeren? Ja

Heb ik een voorkeur aan onderdelen? Prijs/prestatie gericht dacht ik meer aan AMD?

Heb ik nog randapparatuur nodig? Neen

Heb ik specifieke wensen? Neen

Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? België, ik dacht aan MyCom.be

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor u de volgende samenstelling gemaakt:

 

Azerty - €896,78

 

Mycom heeft niet alles, dus zonder RAM en voeding komt dat uit op €608,94

 

 

Even wat aanpassingen gemaakt:

 

-Andere voeding, Veel Corsair CX voedingen hebben langs de secundaire kant condensatoren van CapXon, deze zijn zeer slecht van kwaliteit en kunnen na enkele jaren openbarsten of zelfs ontploffen.

 

- R9 270 vervangen door R9 270X, betere prestaties, ook Asus genomen omdat MSI MOSFET's gebruikt van Nikos, deze staan ook niet echt bekend om hun kwaliteit.

 

-Corsair geheugen vervangen door Crucial geheugen, Corsair koopt wafers bij verschillende bedrijven, Crucial gebruikt geheugenchips die dochter Micron zelf maakt en dus beter is omdat de ontwikkeling,productie,verkoop en service na verkoop allemaal in eigen huis plaatsvind.

 

-Ik heb ook je processor vervangen door een iets beter model, 3,5GHz is wat krap.

 

Ook past Corsair een smerig trucje toe, Als ze een nieuwe SSD of RAM-module uitbrengen, gebruiken ze in het begin goede chips en daarna goedkopere chips met veel mindere prestaties. Reviewers hebben vaak de eerste versie te pakken van het nieuwe product dat beter scoort, hierdoor kun je thuis plots veel slechtere prestaties hebben dan reviews beweren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Informatie over de slechte condensators die in Corsair voedingen zitten: hier en hier

 

Informatie over de slechte chips in SSD's en RAM's van Corsair: hier

 

Op Tweakers.net onder Pricewatch worden verschillende winkels vergeleken en kun je de goedkoopste prijzen van hardware zien.

aangepast door bambino
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor iets meer heb je en ruim snellere cpu

http://azerty.nl/producten/zoek/?scope=artikelen&ZOEKTERMEN=fx+8320&zoek=+

 

Bambino geeft hele nuttige informatie, neem deze ten harte.

Echter is een 700Watt voeding behoorlijk overdreven, ga voor een goed 550 of 600 watt model.

 

Ik zal morgen ook een samenstelling maken en zien of er mogelijk een intel systeem mee vergeleken kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow @Bambino, ik heb de info over Corsair doorgenomen en je zou zo maar denken dat Corsair een gerenomeerd merk is!? Bedankt om dit te delen, dit is iets waar zeker rekening met gehouden wordt bij aankoop.

Uw vooropgestelde CPU en grafische kaart zijn inderdaad beter en genieten eveneens mijn voorkeur. Maar net als Yannick vraag ik me af of de voeding van 700w geen overkill is? Teveel kan geen kwaad veronderstel ik, te weinig daarentegen... maar als ik hier iets kan besparen graag natuurlijk! U verdubbelt ook het ram van 8 naar 16Gb?

@Yannick, een vergelijkende samenstelling met Intel is uiteraard zeer welkom, al heb ik niet veel marge meer buiten mijn budget. U stelt eventueel 8-core voor, maar zal het moederbord in mijn opstelling daar nog goed met om kunnen of dient dit ook te veranderen?

Bedankt beiden!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om een wat betere samenstellig te kunnen maken, welke games speel je, en welke ben je in de toekomst van plan te gaan spelen? (bijv. opvolger van huidige game)

Dan kan ik een wat gerichtere balans maken in de componenten van het systeem (het zou nutteloos zijn meer ram te kopen als je voor dat geld beter een grotere ssd kan plaatsen waar je meer aan hebt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil voornamelijk graag de reeksen spelen van Far Cry, GTA, Assassins Creed.

Ik speelde deze vroeger op PS3 maar ga de stap naar opnieuw een andere console niet meer zetten, daarom nu een gaming pc die ik nadien zelf kan upgraden wanneer echt nodig.

aangepast door Cruiser033
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit helaas iets over budget, maar dan heb je wel een killer systeem

 

Link naar Azerty

 

Ik zal er proberen wat vanaf te snoepen. Je zou eventueel het asrock moederbord uit je laatste eigen samenstelling kunnen pakken. Het gigabyte bordje wat ik gekozen heb is net iets beter en toekomstbestendiger, maar het asrock bord is zeker niet slecht.

 

Ik heb voor de AMD videokaart gekozen omdat deze toch net wat sneller is dan de nvidia kaart die je gekozen hebt en ook bijna 30 euro goekoper is.

 

Ik heb een iets nadere cpu gekozen, deze cpu is iets langzamer, maar zeker snel genoeg voor al deze games.

Als je iets minder geheugen neemt (zie alinea hieronder) dan zou je eventueel voor de snellere i5 4690 kunnen gaan.

 

De 16GB geheugen heb ik gehandhaaft, zeker omdat je zware games wilt gaan spelen die erg leunen op je werkgeheugen (GTA V heeft in zijn aanbevolen specs al 8GB opgegeven).

8GB is dus wel te doen, sowieso omdat je in de toekomst nog makkelijk kan uitbreiden als het nodig is.

 

Ik heb wat kunnen bezuinigen op de voeding gezien je simpelweg niet zoveel vermogen nodig gaat hebben.

 

mijn gekozen moederbord kan een M.2 SSD aan, omdat deze momenteel nog wat duurder zijn dan een normale SSD heb ik hier nog voor een normale SSD gekozen (de crucial mx100 is een schitterende ssd), maar in de toekomst behoort dit zeker tot de mogelijkheid.

 

 

Ik zal zien of ik her en der nog wat kan beknibbellen op de kosten en toch niet al te veel in te hoeven leveren op de prijs. Als je denkt dat 8GB genoeg is dan zit je direct onder je max budget van €900 en heb je een killer PC.

 

Hoe erg staat je wens op die behuizing? Eventueel is daar nog wat op te besparen. (temeer ook omdat deze 10+ dagen levertijd heeft)

 

Deze samenstelling (ook die laatste die jij gemaakt hebt) maakt gehakt van de eerdere AMD setup.

 

 

Ik hoop dat je hier iets mee kunt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.