Ga naar inhoud

traag / geen internet


Kney

Aanbevolen berichten

Sinds een paar dagen is er bij mijn ouders snel, dan weer weinig / geen internet. (Zij hebben nog Fibernet XL 120)

Even de situatie schetsen.

 

- Gelijkvloers staat de modem van Telenet (in de garage)

- Die modem is via een powerline verbonden naar een powerline (500 mbps) in een kamer op de 1e verdieping

- Die powerline is dan weer met een router (http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Linksys_E2000) verbonden die alle computer boven verbind.

 

Soms is er op de kamer van de router geen internet verbinding via kabel (naar de router), ofwel is het internet super maar dan ook supertraag.

Dan 5 minuten later doe ik een test op speedtest.net en krijg ik 50mbps download en geen verbinding bij upload.

 

Heb al verschillende dingen geprobeerd maar niets helpt..

aangepast door Kney
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij bedoelt de pagina met instellingen, zodat we kunnen zien hoe het er uit ziet (niet elke router is hetzelfde).

Op die manier kunnen we aan de hand van die screenshot zeggen wat je moet instellen.

 

Je zegt al verschillende dingen te hebben geprobeerd, wat zijn deze, dan hoeven we dit niet opnieuw voor te stellen om te doen.

 

Mijn eerste reactie zou zijn, trekt van alle netwerkapparatuur de stekker er uit, wacht minimaal 10 seconden en steek dan alles terug.

aangepast door Yannick
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke zal ik na mijn werk even doen.

Maar toch raar dat de verbinding ineens niet of heel slecht werkt terwijl er al jaren niets veranderd is aan de instellingen van de router.

 

Ik heb: 

- De modem van Telenet al eens een minuutje uitgetrokken en opnieuw instoken.

- De router al eens een minuutje uitgetrokken en opnieuw instoken.

- De router al eens volledig gereset.

- Nieuwe powerlines gekocht (van 100mbps naar 500mbps)

aangepast door Kney
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.