Ga naar inhoud

2de videokaart bijplaatsen of een nieuw? (gainward gtx570 (GS en gewoon))


jens

Aanbevolen berichten

Hoe meer CUDA (of reken-) kernen en VRAM geheugen, en hoger de frequentie, hoe beter de videokaart natuurlijk.  ;)  Natuurlijk zijn er een aantal uitzonderingen (zoals de Quadro serie videokaarten van Nvidia bijvoorbeeld, deze worden niet gebruikt om te gamen maar om zware grafische rekenopdrachten uit te voeren bijvoorbeeld) maar het is natuurlijk een logisch systeem, net zoals bij alle andere zaken: hoe groter je budget, hoe beter de videokaart.

 

Voor een budget rond de 300 euro, zou ik inderdaad toch zeker ook de GTX 770 aanraden... 

aangepast door Thedarkness
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog eens zitten rond kijken, als je da prijs vergelijkt van de GTX 770 die zit rond de 330 euro maar als je dan kijkt naar de GTX 970 die is rond de 360 euro, zo ik dan niet beter voor de GTX 970 gaan ipv de GTX 770?

 

Of zoals Yannick zegt de AMD, maar ben altijd al vertrouwd met nvidia vandaar dan ik niet zo veel weel over de AMD's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je inderdaad kunnen doen. 

 

Voor 2GB VRAM en een 100-tal rekenkernen meer dan de GTX770, is 30 euro extra voor de GTX 970 inderdaad niet zo'n slechte aankoop.  ;)

 

Zoals Yannick eerder heeft aangehaald; als je nog heel even wacht op de volgende serie videokaarten van Nvidia, dan zal de 900 serie in prijs dalen en kun je de GTX 970 nog goedkoper krijgen dan voor deze prijs. De keuze ligt natuurlijk geheel bij jou !

aangepast door Thedarkness
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik me eigenlijk dan ook wel afvraag, stel dat ik me een gtx 970 zou kopen van een 350euro, ga ik dan niet een iets "te" goede kaart hebben ten opzichte van mijn gehele systeem? Ben ik dan niet beter met een iets goedkopere kaar vb GTX 960 van 240 euro? zodat ik binnen x aantal jaar weer kan upgreaden naar een recentere versie? Die dan technologisch weer al verder zal staan.

 

Of zeggen jullie toch beter dan de GTX 970 dat ik daar geen kwaad kan mee doen? wel rekening houdende dat de technologie steeds verbeterd en veranderd,

dus ik weet niet wat de beste optie is een gtx970 die voor aantal jaren voort kan of een gtx 960 die rapper zou vervangen moeten worden mits dan eventueel binnen x jaren ook de cpu en dergelijk?

 

Ik weet het is een beetje ingewikkeld maar ik wil het beste prijs/kwaliteit en het geen da benut zal worden door mij de komende jaren :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Of zeggen jullie toch beter dan de GTX 970 dat ik daar geen kwaad kan mee doen? wel rekening houdende dat de technologie steeds verbeterd en veranderd,

 

De technologie zal "altijd" blijven verbeteren, veranderen, ... Uiteindelijk, wat verandert er bij de videokaarten tegenwoordig: meer rekenkernen en meer VRAM (vooral om aan de vereisten van de recentste games te kunnen voldoen).  Naar mijn mening doe je niets verkeerd met het aanschaffen van een Nvidia 900 series videokaart. Integendeel zelfs, het zal nog een tijdje duren vooraleer die serie videokaarten van de markt zal verdwijnen, en vooraleer ze niet meer aan aan die vereisten zullen kunnen voldoen van de games die in de toekomst zullen uitgebracht worden.

 

Ik denk dat je processor het, aan het tempo van een 970, sowieso wel nog een aantal jaar zal volhouden, aangezien dit toch een krachtige CPU is. Maar zoals je zelf zegt zal er ,binnen die aantal jaar, een tijd voor vernieuwing en verbetering doorbreken wil je geen 'bottleneck' van je 970 veroorzaken. (Het onderdrukken van de prestaties van de videokaart door een te zwakke, 'niet-op-hetzelfde-tempo-werkende' processor) maar daar kunnen we op dit moment zeker nog niet van spreken. 

aangepast door Thedarkness
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verwacht niet dat de processor een bottleneck gaat vormen, misschien op een paar kleine gevallen na waar de cpu heel zwaar belast gaat worden door een game, maar dat is vaker niet dan wel het geval, dus maak je daar geen zorgen om.

 

Als je een GTX960 wilt dan raad ik jje dat ten strengste af, koop voor dat zelfde geld een AMD R9 290, die is veel sneller in games!

Een R9 290X (uber mode) is vaak al sneller dan een GTX970, en dat voor veel minder, dus ook daar vraag ik mij af of de GTX momenteel de betere keuze is (zeker op hoge settings maakt de AMD gehakt van de NVIDIA)

 

http://nl.hardware.info/reviews/5877/5/nvidia-geforce-gtx-960-review-extreem-zuinige-full-hd-kaart-benchmarks-3dmark-fire-strike-extreme

 

Dus prijs kwaliteit denk ik dat je zekerweten beter af bent bij AMD.

Ik zouz eggen wacht nog een week en kijk wat de markt verder doet, ik weet zeker dat AMD nog met een prijsverlaging gaat komen, de nvidia kaarten zijn net een paar dagen uit (en de 970 zit schijnbaar nog vol bugs op zijn geheugen).

 

Advies: kijk de kat nog even een weekje uit de boom, zie wat de prijzen doen, zie dat de problemen bij nvidia helemaal opgelost worden, maak dan je keuze!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.