Ga naar inhoud

Laptop start niet meer op


Dame

Aanbevolen berichten

Mijn laptop een Asus N73S start niet meer op. De accu was al een tijdje slecht en kon een hele tijd alleen nog gebruikt worden met het netsnoer, dus accu erin en aan de stroom. Zo hebben we zeker twee jaar de laptop gebruikt. Uiteindelijk werd de accu zo slecht dat ook dat niet meer ging en de laptop steeds uitviel, ook aan de stroom dus. Toen de laptop helemaal niet meer wilde opstarten heb ik er een nieuwe accu voor gekocht. Deze is helemaal opgeladen, maar het probleem is niet opgelost.

Als ik de laptop opstart, gaan alle lampjes branden. Aan de linkerkant van het toetsenbord, waarmee je geluid van dvd kan regelen blijven nu branden. Normaal gesproken, wanneer laptop doorstart flitsen die lampjes even aan en gaan ze weer uit. Nu blijven ze dus branden. Ventilator gaat ook aan en blijft lopen. Lampje van accu is groen. Lampje van de HD gaat heel even aan, je hoort dat de HD wil opstarten, maar stopt er eigenlijk gelijk weer mee en gaat ook dat lampje weer uit.

Wat kan ik nog doen?

Wie kan helpen.

 

Dame

aangepast door Dame
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Dame,

 

welkom op PC-Helpforum.be. ;)

 

Mocht iemand in je vriendenkring met een gelijkaardig model werken dan zou je kunnen testen (je mag de batterij verwijderen) met de adapter van het andere toestel, vergelijk zeker de specificaties alvorens je hiermee aan de slag gaat.

 

Heb je die mogelijkheid niet of werkt hij niet na deze test, dan raad ik je een bezoek aan een PC-hersteller aan ... wanneer je laptop minder dan twee jaar oud is kan je gebruik maken van de wettelijke garantie via de verkoper of rechtstreeks via de fabrikant: België / Nederland.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ontvangen via de PCH mailbox:

 


Bedankt voor de reacties. De pc is 4 jaar oud, dus helaas zit er geen garantie meer op. Met een opstart cd ga ik het weekend proberen. Daar moet ik goed de tijd voor hebben, maar ik betwijfel of dat gaat werken aangezien de laptop niet opstart, weet ik niet of hij de cd dan pakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien de ventilator al direct bij het opstarten constant behoorlijk blijft draaien, kan stof in de laptop ook een veroorzaker zijn. Zeker gezien de laptop al vier jaar oud is. Probeer deze (met name de uit- en ingang van de ventilator eens schoon te blazen met een busje perslucht. (Doe dit overigens wel wanneer de pc helemaal uit staat).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.