Ga naar inhoud

laatste hyperlink laten zien


vxvk

Aanbevolen berichten

Als ik in een tekst een link aanklik omdat ik daarvan iets wil weten, wil ik graag terug naar de tekst. Het is dan handig als ik kan zien welk woord ik heb opgevraagd. Ik heb dat vroeger wel gehad maar nu kan ik het niet meer voor elkaar krijgen. Er stond dan een soort vierkantje om het woord.  Weet iemand hoe ik dat weer voor elkaar kan krijgen? Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe een link eruit ziet als die nog niet gebruikt is, als die wel bezocht is of actief is, wordt geregeerd door de opmaak die de maker van de site daarvoor heeft bepaald.

is er niks geregeld dan krijgt de gevolgde link doorgaans standaard een aangepaste kleur (zie bijv de hitslijst van google als je daarnaar terugkeert) of een stippellijnvierkantje.

je ziet tegenwoordig steeds vaker dat een link niet van opmaak verandert als je een link hebt bezocht omdat de maker van de site dat nu eenmaal fraaier vindt (ik ben er zlef ook zo een...)

moraal: je hebt daar als gebruiker dus geen invloed op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel voor je reactie. Ik hoef nu niet verder te zoeken naar bepaalde instellingen in IE. Maar.... ik heb chrome geïnstalleerd en daar werkte het natuurlijk ook niet mee. Toen toch maar weer Firefox geïnstalleerd. En ja, bij Firefox werkt het nog wel. Het is natuurlijk veiliger om de laatste link niet te laten zien maar in een speciaal geval waar ik een aantal woorden moet opzoeken in een tekst is het handig als ik kan zien waar ik gebleven ben. Misschien ook handig om te weten? Maar in elk geval bedankt voor je hulp. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

je reactie doet me veronderstellen dat jij wellicht iets anders bedoelt dan ik aannam. immers, ook ff volgt de opmaakregels.

bedoel je wellicht dat de links mist in de historie: als je op het naar beneden gerichte driehoekje in de adresbalk van je browser klikt, mis je dáár de bezochte links?

dan zou het een instelling van je browser betreffen.

in ie: internetopties-inhoud-automatisch aanvullen-vinkje in item 'adresbalk'.

chrome werkt anders: daar moet je in de adresbalk een paar karakters ingeven en dan vult chrome zelf aan op basis van recent bezochte links. cq via instellingen (drie streepjes rechtsboven) geschiedenis van de recent bezochte links bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, het werkt niet zoals ik bedoel. Natuurlijk kan ik met het scrollwieltje een link aanklikken. Als ik daarna de betreffende link sluit, kom ik weer terug in de oorspronkelijke site. Daar gaat het niet om. Ik moet veel woorden aanklikken om een betekenis ervan op te zoeken. Het zijn zo'n 30 regels met gemiddeld 5 woorden. Elke keer als ik een woord aanklik en de betekenis heb gezien, sluit ik de link af en kom ik weer in de oorspronkelijke tekst. Binnen het aantal regels is het handig als ik direct kan zien wat het laatste woord is dat ik heb gezocht. Dat lukt niet met Chrome of IE maar wel in ff. Meestal is het zo dat als ik iets nodig heb dat het dan moeilijk voor anderen is om te begrijpen waarvoor ik iets nodig heb, Ik denk dat niet veel mensen in een Griekse tekst bezig zijn met woorden opzoeken voor een Engelse vertaling ervan. Maar het scheelt heel veel tijd als ik niet elke keer weer hoef op te zoeken in welke regel ik bezig was. Maar in elk geval wel bedankt voor jullie hulp. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook dat heb ik geprobeerd. Als ik het woord selecteer en dan met het wieltje klik, moet ik eerst boven in mijn scherm naar de link gaan met informatie. Als ik daarna terugga, is inderdaad he woord nog steeds geselecteerd. Maar er zijn wel meer handelingen nodig. Het selecteren van één woord is nogal lastig in mijn tekst. Wat wel merkwaardig is, is dat de informatie die ik vind na klikken met het wieltje veel minder is dan klikken met de linker muisknop. Maar de snelste oplossing is dus toch nog werken met ff. Weet je trouwens ook of het mogelijk is steeds een heel woord te selecteren en niet een deel van een woord? In Word kan ik dat instellen maar in ff niet. Trouwens ook niet in IE. Maar in elk geval bedankt voor het meedenken. Gerda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij FF kan je de kleuren van de links en de bezochte links zelf kiezen.

Zo kan je ook dadelijk zien waar je gbleven was.

 

Ga naar extra - opties (kan ook met de toetsen alt + x + o)

Open de tab inhoud en klik op kleuren.

Nu kan je zelf de kleuren aangeven voor de nieuwe en bezochte links.

Je moet dan wel het vinkje weghalen zoals op de afbeelding.

post-344-0-27525000-1422963754_thumb.jpg

 

Om de instellingen op te slaan, klik je op OK tot de vensters gesloten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.