Ga naar inhoud

kan geen documenten meer opslaan of wijzigen


vaes

Aanbevolen berichten

  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

De afbeelding "forum 01" is van de site waar je zoek.exe moet van downloaden.

Als je daar bent, klik je op de knop Download zoek.exe.

 

 

Dan krijg je onderaan internet explorer een melding.

Daar klik je op het pijlpunt naast opslaan en je kiest voor opslaan als

Nu kies je het bureaublad als lokatie om het bestand op te slaan.

 

Nu zie je zoek.exe (icoon met vergrootglas)) op het buraeablad staan.

Klik er op met de rechter muisknop en kies voor als administrator uitvoeren.

 

Dan opent het programma en krijg je een situatie zoals op de afbeelding "forum 01" maar met een leeg tekstveld.

Kopieeer dan de vet gedrukte lijnen hieronder en plak ze in het grote witte tekstveld.

 

{8b337819-d1e8-48d3-8178-168ae8c99c36};c
C
:\Users\Jacques\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\74zz1c04.default\extensions\{8b337819-d1e8-48d3-8178-168ae8c99c36};f
C
:\Users\Jacques\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\74zz1c04.default\extensions\{E42AC5EF-EAFC-E69C-365F-EF5AF17A5D4D};f
emptyclsid
;
chromelook;
firefoxlook;
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;

 

  • Klik nu op de knop "More options" en vink de onderstaande opties aan.
     
  • Do a Deep Scan
  • Installed Programs
  • Symlink Check
  • Shortcut Fix
  • Auto Clean
     
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Via je hierboven beschreven methode vond ik  "zoek-resilts.log"  (forum 02)  en nogmaals via "uitvoeren" (forum 03).

Als ik op die icoontjes klik krijg ik "toepassing kan niet worden gestart omdat Qt5WebKitWidgets.dll niet kan worden gestart.

 

Waarschijnlijk eindigt hier mijn verhaal.. Voor mij ietwat te complex.

 

A propos,  in een vorig bericht stuurde "log.txt" als bijlage.  Kon daar iets uit besloten worden ?

 

Vaes

 

post-9457-0-65540700-1423304791_thumb.jp

post-9457-0-39584200-1423304812_thumb.jp

Link naar reactie
Delen op andere sites

De afbeeldingen tonen aan dat zoek.exe nog steeds bezig is.

 

Start zoek.exe op als administrator.

Kopieer de opgegeven lijnen naar het grote tekstveld en vink de opgegeven opties aan.

Klik dan op run script en wacht tot zoek.exe klaar is met zijn werk. Dat kan wel meer dan een uur duren.

Doe ondertussen zo weinig mogelijk (liefst niets) op de pc.

 

Als zoek.exe klaar is, zal je pc herstarten of krijg je de vraag om te herstarten.

Na de herstart krijg je dan het logje te zien dat wij nodig hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oef !  Eindelijk gelukt, maar hoe !!

 

De veilige modus verkreeg ik evenmin met F5,  maar dan wel met de grote middelen: via de aan-uit-knop.

 

Op die manier verkreeg ik wellicht het logje waar we naar op zoek waren, echter.....     toen ik mijn pc weer gewoon opstartte bleek alles weer normaal als voorheen, d.w.z. documenten konden opgeslagen of gewijzigd worden.  Blijkbaar dank zij die "veilige modus" ??

 

Zaak opgelost, met dank aan Uw niet aflatend aandringen.

 

Vaes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.